Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 330
1 medlemmer og 329 gæster
VereCet
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Generelle spørgsmål (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=57)
-   -   Ketner Outdoor (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=1668)

ENN 12-08-2009 13:09

Ketner Outdoor
 
Ketner Outdoor udgiver et lille magasin/reklamesag til sine kunder det hedder "kundemagasin for mercury mariner og Mercruiser ejere"
og er som et fint lille blad/reklamesag

Bagerst i bladet står en længere artikkel "inden du køber båd" der mest handler om at der jo findes mange bådfora /herunder fenderen) hvor man kan søge oplysninger men at man skal tage det man læser på disse fora med et gran salt specielt hvis det er kritik af en bestemt motor/båd/forhandler.

Man undrer sig jo over hvorfor Ketner finder det nøsvendigt at advare bådejere mod at tale med andre bådejere på nettet - har de haft uheldige oplevelser i den forbindelse (ketner altså?)
Og hvorfor skulle deres kundemagasin/reklame monstro tages mere seriøst end et bådfora fx. magasinet er jo mes sikkerhed trykt for at promovere dem selv og ikke med øje for at udbrede et mere nuanceret kandskab til både og motorer

Jeg ved ketner har fået drøje hug af mange bådejere på de Danske bådfora og måske det er det de ønsker at oplyse forbrugerne om - og så forsøge at afholde læserne i at komme på diverse bådfora - det er i hvert fald en speceil artikkel de har trykt op i bladet - normalt ville man som importør ikke skrive den slags da det meget hurtigt kan få den modsatte effekt

Måske Ketner skulle til at kigge på deres apotekerpriser der gør at dele til Mercury/mercruiser kan købes til under 1/2 pris eller mindre incl fragt told moms mm via fx e-bay - samt til meget lave priser på diverse internetbutikker som fx Nytdrev Marineparts 24 etc.

De fleste brancher har opdaget at kunderne handler globalt - men for Ketner er det åbenbart ikke gået op for dem endnu og når man kombinerer høje apotekerpriser med relativ ringe service - ja så er opskriften næsten givet

Peter508 12-08-2009 13:24

Det virker som et gigantisk selvmål det der....

Lidt som med små børn...Her har I slikket, men I må ikke spise af det.

Kæft hvor er de dumme....

Jess 12-08-2009 13:29

Hmm det bliver spændende om de 5 års garanti på mercury/mariner når at træde i kraft inden de lægger sig :D

Miss Mancini 12-08-2009 13:38

Citér:

Originally Posted by Jess (Indlæg 16453)
Hmm det bliver spændende om de 5 års garanti på mercury/mariner når at træde i kraft inden de lægger sig :D

Læs betingelserne for HVORDAN de 5 års motorgaranti opnås........

Med samme betingelser, ville nytdrev.dk gerne yde livsvarig garanti på en Mercruiser motor !!!!!

Jess 12-08-2009 13:41

5 års Garanti program
Nu er det muligt at få 5 års garanti på Mercury og Mariner’s 4-takts, Optimax og Verado motorer*. Garantien dækker samme forhold som den normale 2 års garanti. For at kvalificere sig til at komme med i 5 års garantiprogrammet, skal du sørge for at din motor overholder nogle faste service intervaller.



Faste service intervaller (alt efter hvad kommer først):

30 timer/3 måneder
100 timer/ 1 år
200 timer/ 2 år
300 timer/ 3 år


Når du køber en ny Mercury eller Mariner påhængsmotor bliver den garantiregisteret og der laves en før-leverings-inspektion. Dernæst skal du sørge for at få din motor serviceret hos en autoriseret forhandler, første gang efter 30 timer eller 3 måneder, alt efter hvad der kommer først. Dernæst skal motoren serviceres efter hver 100 timer eller 1 gang årligt.



Så nu er der endnu en god grund til at vælge en Mercury eller Mariner som din næste motor.


Vil du have mere information om 5 års garantiprogrammet kan du henvende dig hos din nærmeste forhandler.



*5 års garantien gælder ikke for produkter solgt til erhverv, udlejning etc, samt racing produkter

Jess 12-08-2009 13:43

Hmmm, kan de mon forlange at det skal være et aut. værksted ?
Det kan bilforhandlerne jo ikke mere. men måske er det anderledes når det er en garanti der løber længere end de 2 år ?

Anders kr 12-08-2009 16:53

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 16457)
Læs betingelserne for HVORDAN de 5 års motorgaranti opnås........

Med samme betingelser, ville nytdrev.dk gerne yde livsvarig garanti på en Mercruiser motor !!!!!

Livsvarig mon ikke ketner også kan lave nogen betingelser der om fatter det, så de er de første til at gi livsvarig garanti, -dlof--f

Lars T 12-08-2009 21:22

Jeg har også læst bladet, og betegner artikel som et kæmpe selvmål af værste skuffe. deres kommunikationsansvarlige bør have sparket for en sådan skræmmekampagne- Den lugter så langt væk af "Det er kun os som fortæller sandheden".

Der er iøvrigt skræmmende at de har forhandlere som ikke er uddannet marinemekanikere, men blot har været på deres kurser.!!

Deres 5 års garanti er helt sikkert behæftet med skrift som står med MEGET små bogstaver. Og priserne på deres reservedele over de første 3 års drift er helt sikkert en del højere end hvis man købte det på nettet ;)

Hvad koster det at holde en V6/V8'er om året omkring 1500,- for benzinfilter, oliefiler, drevolie, motorolie, glykol. Og hvis en autoriseret skal lave service tager de omkring 4500,- for et almindeligt service. Jeg tror ikke på at deres 5 års garantiordning kan betale sig.

je__ns 12-08-2009 21:59

Jess
Nogle biler ydes der kun en forlænget garanti på (udover 2 år), hvis de serviceret på et autoriseret værksted. (bla. Peugoet)

Miss Mancini 13-08-2009 08:36

Jeg har søgt efter omtalte folder udgivet af Ketner OPutdoor A/S, men kan ikke umiddelbart finde den på deres hjemmeside.

Har I et link ?

2farst4you 16-08-2009 20:28

Kethner SNAKKER OG RØVEN GÅR.........
 
Ang. autosiret Rep. så får vi det jo svært ,da man skal bruge det nye Com. program, bare for at starte dem op , så lidt kan de da holde fast i ENDNU man kan ikke få lov at sende det til Belgien eller USA ,,, på garenti det skal gå gemmen en "KETHNER FORHANDLER" DESVÆRE

Lars T 17-08-2009 18:42

Hey Rolf,

Du kan læse lidt her. I samtlige "magasiner" skamroser de sig selv ;)
http://www.ketner-outdoor.dk/brochure/m-kundemagasin/

Clasg 17-08-2009 22:13

Citér:

Originally Posted by ENN (Indlæg 16449)
Ketner Outdoor udgiver et lille magasin/reklamesag til sine kunder det hedder "kundemagasin for mercury mariner og Mercruiser ejere"
og er som et fint lille blad/reklamesag

Bagerst i bladet står en længere artikkel "inden du køber båd" der mest handler om at der jo findes mange bådfora /herunder fenderen) hvor man kan søge oplysninger men at man skal tage det man læser på disse fora med et gran salt specielt hvis det er kritik af en bestemt motor/båd/forhandler.

Man undrer sig jo over hvorfor Ketner finder det nøsvendigt at advare bådejere mod at tale med andre bådejere på nettet - har de haft uheldige oplevelser i den forbindelse (ketner altså?)
Og hvorfor skulle deres kundemagasin/reklame monstro tages mere seriøst end et bådfora fx. magasinet er jo mes sikkerhed trykt for at promovere dem selv og ikke med øje for at udbrede et mere nuanceret kandskab til både og motorer

Jeg ved ketner har fået drøje hug af mange bådejere på de Danske bådfora og måske det er det de ønsker at oplyse forbrugerne om - og så forsøge at afholde læserne i at komme på diverse bådfora - det er i hvert fald en speceil artikkel de har trykt op i bladet - normalt ville man som importør ikke skrive den slags da det meget hurtigt kan få den modsatte effekt

Jeg har læst pågældende artikel (hvis altså det er den i nr. 3 feb 2009, side 25)
Og jeg kan altså slet ikke forstå jeres negative kritik ???
Tværtimod så omtales det da som en stor fordel med disse fora, og artiklen virker meget positiv i sin tilgang til at bruge nettet MED OMTANKE.
Jeg er meget enig i artiklens indhold.

Resten af indholdet i magasinet skal jeg ikke forholde mig til.....
det er een lang rosende omtale af Ketner, men den er da heller ikke værre end tilsvarende magasiner fra f. eks. Grundfos, Danfoss, Mærsk posten etc.

Strøyer 18-08-2009 07:05

Lånt fra ketners kundemagasin.

M Kundemagasin.

Ketner.

"Inden du køber båd
De fleste, der står overfor at skulle købe båd eller bådmotor, bruger internettet
til at søge oplysninger om produkterne, før de køber. De finder oplysninger på
forhandlernes hjemmesider, artikler med tests af forskellige både og downloader
kataloger og prislister. Men her finder man kun meget få oplysninger
om egentlig brug af produkterne og ingen reelle erfaringer med længere tids
brug. Så det kan være svært at danne sig et rigtigt indtryk af båden eller
motoren ud fra disse oplysninger.
Men der findes dog steder på internettet, hvor sejlere deler ud af deres
erfaringer om deres båd og motor, nemlig de forskellige båd-fora. Der findes
nemlig rigtig mange klubber og foreninger, der på deres hjemmeside har et
forum for sine brugere. Her kan brugerne komme med indlæg om køb og salg,
sejlruter, tekniske spørgsmål og mange andre emner om sejlads. Hvad enten
din interesse er fiskeri, vandsport, tursejlads eller noget helt tredje, findes
der et forum for netop det.
På disse fora findes rigtig mange indlæg af sejlere, der deler deres praktiske
erfaringer, og på den måde kan hjælpe dig med at danne et bedre indtryk af
de både, du har i kikkerten. Du får et indblik i, hvordan de bruger båden, og
hvad deres opfattelse af båden er, både hvad gælder fordele og ulemper. Det
er med andre ord en rigtig god hjælp til dig, før du træffer beslutningen om,
hvilken båd, du skal vælge.
Men husk at læse disse indlæg med kritiske øjne, for det er ikke alle indlæg,
der er lige brugbare. Der findes eksempler på brugere, der skamroser deres
båd blot for at sætte den til salg dagen efter. Her kan man jo let komme i
tvivl om, hvorvidt det er hele sandheden, eller om indlægget er skrevet for at
fremme salget. Det samme gælder de indlæg, hvor brugeren klager sin nød
over problemer med sin båd. Her skal man huske, at det kun er af en side af
sagen, man hører, og at brugeren måske har en interesse i at udelade eller
overdrive nogle aspekter. Sommetider kan man godt have fornemmelsen af,
at indlægget ikke helt ligner virkeligheden.
Når alt kommer til alt, kan du finde rigtig mange gode oplysninger om både
og bådmotorer på internettet, og når du har fundet de oplysninger, du skal
bruge, er det bare at lægge vejen forbi din nærmeste forhandler. Her er der
nemlig også masser af hjælp at hente."

Jeg er ikke helt enig i at de har lavet et selvmål.
Inden jeg læste artiklen ville jeg have ønsket Clasg tillykke med hans job ved Ketner:rolleyes: , men jeg er til dels enig med Clasg.
Jeg ser ikke andet end et godt råd til nybegyndere på området Dvs. div foraer og i bådverdenen generelt.
For det er da rigtigt at en god omtale om en bestemt bådtype/model skal måske tages med et gran salt hvis posteren har en båd magen til til salg.
Men det spotter garvede forumbrugere jo, Måske er den til salg på et andet site ?
At en bruger Klager sin nød over et bestemt mærke eller forhandler som beskrevet, er i min verden en bagatel i en ellers oplysende artikel.
Men at artiklen er i "kundemagasin for mercury mariner og Mercruiser ejere"
Så kommer det jo ikke ud til målgruppen for artiklen.
Så måske malplaceret, men ikke et selvmål efter min mening.

Det laver jo ikke om på hvad en stor del af de danske bådejere har af meninger om Ketner.


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 126,488
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, VereCet
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:36.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden