» Online brugere: 151 |
0 medlemmer og 151 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
- Motor
( http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=26)
FletcherV8 |
29-01-2010 15:16 |
Tørre udstn ???
Er der nogen af jer der sejler med indbord motor der har erfaringer med tørre udstn ?
|
Manorwar |
29-01-2010 15:21 |
desvære mine V8der er alle samen wet
lige som kæsten ..-dlof--f-dlof--f
|
ChristianX |
29-01-2010 16:07 |
Citér:
Originally Posted by Manorwar
(Indlæg 21365)
desvære mine V8der er alle samen wet
lige som kæsten ..-dlof--f-dlof--f
|
Hov hov du poppepoppe
|
Citér:
Originally Posted by FletcherV8
(Indlæg 21364)
Er der nogen af jer der sejler med indbord motor der har erfaringer med tørre udstn ?
|
Ja mine var tørre et par minutter, der var sgu ved at gå ild i lortet.fjupeqopq
Der røg et remhjul på vandpumpen.
Ej spøg til side, jeg tror tørre udstødninger, mest er til åbne motorrum.
|
Skibsbyggeren. |
29-01-2010 18:07 |
Citér:
Originally Posted by Strøyer
(Indlæg 21369)
Ja mine var tørre et par minutter, der var sgu ved at gå ild i lortet.fjupeqopq
Der røg et remhjul på vandpumpen.
Ej spøg til side, jeg tror tørre udstødninger, mest er til åbne motorrum.
|
Centuryen burde hedde "Smokie & The Bandit" istedet for Chi(lli)
|
Citér:
Originally Posted by Skibsbyggeren.
(Indlæg 21371)
Centuryen burde hedde "Smokie & The Bandit" istedet for Chi(lli)
|
He He funny guy...:D
|
erjohans |
29-01-2010 21:00 |
Hvad mener du med tørre udstødninger. Er det en Mercruiser motors udstødning du refererer til. F.eks v8 5l.
|
En tør udstødning (dry exhaust) er stadig vandkølet, men udstødning og kølevand blandes helt i enden ved udstødningsafgangen udenfor båden.
Sådanne setup bruges hvor knastakslen er for aggresiv til en almindelig marineudstødning for at undgå problemer med reversion.
Et sådant setup larmer maksimalt, dvs endnu mere end hvis det bare er almindelig fri marineudstødning, da vand blandet med udstødning virker støjdæmpende.
Hvorfor spørger du ?
|
En tør udstødning kan også være en helt simpel manifold som på en bil, så er man fri for at lave en desideret marinisering af udstødningen, Men de udvikler en hel del varme og egner sig ikke til helt lukkede motorrum.
|
FletcherV8 |
30-01-2010 09:48 |
Udsn.
Som det kan ses på mine billeder , er det udstn manifolde jeg selv har designet med alm rustfri stål potter fra en bil.. og jeg sejlede med åben motor rum...er å udkik inden for skibs industrien til at pakke selve potterne ind i...så tror jeg godt jeg kan lægge låg på
|
ChristianX |
30-01-2010 11:19 |
Er det ikke bare på med noget "Powerwrap" ? :)
|
FletcherV8 |
30-01-2010 11:34 |
Udstn.
Jo det har jeg også rørene, men vil gerne have noget lidt bedre iso ..på selve potterne.... det er ikke helt billig ... har power wrap på min bil også, der er for 3000 kr ca hmm... begge headders og 2x3" halvejs og 2x2,5" resten af vejen.... men det er kanon ang strålevarme....
|
ChristianX |
30-01-2010 11:53 |
Ja, det er noget dyrt noget, jeg har det på min ene knallert, og som du siger, det er kanon til strålevarme
|
Citér:
Originally Posted by Manorwar
(Indlæg 21365)
desvære mine V8der er alle samen wet
lige som kæsten ..-dlof--f-dlof--f
|
Synes at det lyder lidt suspekt at have en kæreste med våd udstødning fjupeqopq
|
FletcherV8 |
30-01-2010 16:32 |
hehe....
jeg er sku heller ikke så tryg ved de omstendigheder hmm... men hver sin smag :-)
|
Jeg har kigget på dine billeder, og kan se at med tør udstødning mener du virkelig tør udstødning. I powerboat kredse er dry exhaust normalt et sådant setup som jeg omtaler, men det ser ud til at din motor mere er bil agtig.
Er din generator, starter, stømfordeler mv. marine eller bil versioner ?
|
FletcherV8 |
30-01-2010 16:58 |
Dry..
Det er en bil motor, og ja gearstarter og generator og hei fordeler er til Car use... men som sagt har jeg sejlet med åben motorrum... og det fortsætter jeg med... derved er jeg fri for evt blæser til dampe osv.....og ja der er sikkerheds udstyr om bord såsom vhf pulverslukker og redn.veste til alle ombord, så går skam ikke på komp, med sikkerheden
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 01:47. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,442
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, yijasebf |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 01:47.