» Online brugere: 131 |
0 medlemmer og 131 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
- Videoklip
( http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=95)
Min kammerat Peter H på ski
|
Fede billeder/film - hvad er det for en båd han står bag?
|
Den første er/var en no name en med en 65 hk yamaha
Den anden er en SeaRay 176, rigtig god skibåd, uden at være en decideret skibåd..
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
(Indlæg 1062)
Den første er/var en no name en med en 65 hk yamaha
Den anden er en SeaRay 176, rigtig god skibåd, uden at være en decideret skibåd..
|
Hvad er forskellen på en sea ray 175 og 176? samme båd i mine øjne
er dem med merc 181/3.0
|
Fuldstændig samme båd, dog mener jeg at 175'eren er bygget i USA og 176'er i Polen.. og jo dem med 3.0'eren..
|
Ja det har jeg set - har ikke helt forstået Brunwicks strategi, kunne sagtens forstå dem da de solgte Baja til Fountain, men den med at SeaRay og Bayliner producerer ens både forstår jeg ikke..
|
lille tut |
01-09-2008 18:01 |
Super super det ser da bare for godt ud kanon billeder/film og vandet er ligesom det skal være BLANKTsportyy
|
ja det var virkelig nogle gode dage.. :)
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
(Indlæg 1091)
Ja det har jeg set - har ikke helt forstået Brunwicks strategi, kunne sagtens forstå dem da de solgte Baja til Fountain, men den med at SeaRay og Bayliner producerer ens både forstår jeg ikke..
|
Jeg tror det skyldes "platform" strategien hvor Sea Ray Maxum og Bayliner efter 2000 er bygget på samme skrog etc.
Bayliner 175 bliver jo produceret i Mexico - og Sea Ray 175 i Polen og USA men måske de simpelthen forsyner Europa med Polske Baylinere for at spare transportomkostninger?
|
Det er jeg helt sikker på at de gør - altså sende en kasse med Bayliner rat og "mærker" og så monterer det i SeaRay'en..
Kunne være interessant at se om HIN nummerne er mere eller ens..
|
Casper T |
02-09-2008 21:33 |
jo...... det ligner kattingevig der er vandet så tykt at det sjældent kommer i bevægelse(brun sovs)ligesom den maveinfektion men får hvis man drikker mere end en dl.sportyy:grin:
|
haha - der er nu absolut intet i vejen med vandet der nede, ud over farven som du (casper) påpeger :)
Det er en særdeles god vig hvor der næsten altid er relativt faldt vand..
|
fin sted vi havde gang i grillen inde på stranden og tog en overnatning for anker der ude sidste sommer.
:D
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
(Indlæg 1128)
Det er jeg helt sikker på at de gør - altså sende en kasse med Bayliner rat og "mærker" og så monterer det i SeaRay'en..
Kunne være interessant at se om HIN nummerne er mere eller ens..
|
Hin nummeret er med stor sikkerhed ikke ens - men det består jo bare i en kombination af bogstaver og tal indgraveret i underskroget (h. side af agterspejlet) så det betyder jo intet sådan produktionsmæssigt om man trykker et bayliner nummer eller et sea-ray nummer
|
Kunne jo godt være tilfældet, hvis produktionen skete samme sted at HIN nummerne var næsten identiske da den maskine som trykker numre ind i skroget jo højst sandsynligt bare bruger fortløbenden numre..
Ergo kunne en bayliner hedder 1234567890 og en searay 1234567891 - det ville jo betyd at bådene var 99% identiske..
|
Hin nummeret består af en kombination af bogstaver og tal - de 3 første bogstaver er unikke for producenten så formentligt hedder B-L modellerne xxx og Sea Ray modellerne yyy
Citér:
Most builders started using this format in January of 1985 and it is still in use today.
ZZZ 12345 A 5 88
ZZZ - MIC code (Unique to the company that built the hull)
12345 – Hull Serial number
A – Month of manufacture
5 – Year of manufacture
88 – Model year
All of this goes with the following letter designations for each month as follows:
January – A February – B March – C April – D May – E June – F
July – G August – H September – I October – J November – K December – L
Character nine is the letter of the alphabet that indicates the month during which construction or assembly began.
Character ten is the last numeral of the Year during which construction or assembly began.
Characters eleven and twelve are the last two numerals representing the Model Year for which the boat was built.
|
her er en fed side med detalieret forklaring af hin nummeret:
http://www.boatsafe.com/nauticalknowhow/hin.htm
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:51. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
|
» Statistikker |
Medlemmer: 126,086
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Wirelessuub |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:51.