» Online brugere: 146 |
0 medlemmer og 146 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
- Motor
( http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=26)
Brændstofs filter VP tamd 40B
1 Vedhæftelse(r)
Hej alle.
Kan en eller anden sige mig hvilket filter type dette er? Er det det man kalder Cav filter? Kan man få en gennemsigtig bowle så man kan se evt. skidt/vand? Hvor kan jeg købe filtere henne?
Hilsen Jan
|
Miss Mancini |
10-04-2010 20:43 |
Citér:
Originally Posted by Softice
(Indlæg 23503)
Hej alle.
Kan en eller anden sige mig hvilket filter type dette er? Er det det man kalder Cav filter? Kan man få en gennemsigtig bowle så man kan se evt. skidt/vand? Hvor kan jeg købe filtere henne?
Hilsen Jan
|
Det er godt nok en filter-installation af kaliber.
Det er ikke en CAV installation vurderet ud fra de kataloger jeg har.
nytdrev.dk kan tilbyde to applikationer:
- CAV installation
- RACOR installation
CAV virker lidt spinkel sammenlignet med RACOR, men kan uden tvivl skaffes på hvert andet gadehjørne, når filteret skal skiftes. RACOR er langt mere professionelt, hvor et ekstra filter i kistebænken vil være at anbefale. Det er ikke alle steder på de danske havne, hvor der kan skaffes RACOR filtre.
Jeg ville vælge en RACOR løsning med 10 micron filtrering.
CAV og RACOR er med seperat vandudskiller.
|
Jow det er noget af et filter setup, men det er vist nødvendig, da der er 2 separate tanke uden inter connection mellem tankene. Den suger fra begge tanke og når der er brugt for meget fra den ene tank så kan man lukke for den.
|
Miss Mancini |
10-04-2010 22:52 |
Hvorfor ikke montere en seperat vandudskiller fra begge tanke ?
Samme brændstoffilter til begge tanke lyder som en "nødløsning" !
|
"Nødløsning"
Synes jeg ikke. men det er til en hver tid at fortrække et filter fra hver tank, jeg har selv to tanke, men de er forbundne og der suges kun fra en tank og det er den anden der fyldes på.
jeg er ikke sikker på at det er optimalt men det virker.
På min fødeslange til pumpe og flowmåler er der de forskrevne filtrer, og de må også være nok i dit tilfælde.
Hvis de samles et sted.
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
(Indlæg 23507)
Det er godt nok en filter-installation af kaliber.
Det er ikke en CAV installation vurderet ud fra de kataloger jeg har.
nytdrev.dk kan tilbyde to applikationer:
- CAV installation
- RACOR installation
CAV virker lidt spinkel sammenlignet med RACOR, men kan uden tvivl skaffes på hvert andet gadehjørne, når filteret skal skiftes. RACOR er langt mere professionelt, hvor et ekstra filter i kistebænken vil være at anbefale. Det er ikke alle steder på de danske havne, hvor der kan skaffes RACOR filtre.
Jeg ville vælge en RACOR løsning med 10 micron filtrering.
CAV og RACOR er med seperat vandudskiller.
|
Så fandt jeg filteret http://www.pagegangster.com/p/gatz1/335/
Det der bekymre mig er at det kan bruges til diesel anlæg op til 60 hk. Hvad er det der sætter begrænsningen?
Kan det være gennemstrømningen. Jeg har ingen problemer med at nå max omdrejninger.
|
Citér:
Originally Posted by Softice
(Indlæg 23515)
Så fandt jeg filteret http://www.pagegangster.com/p/gatz1/335/
Det der bekymre mig er at det kan bruges til diesel anlæg op til 60 hk. Hvad er det der sætter begrænsningen?
Kan det være gennemstrømningen. Jeg har ingen problemer med at nå max omdrejninger.
|
Ja det er gennemstrømningen i filter og kanaler (bag ved studser) der begrænser
mængden af disel, måske der er mål på hvor mange Liter der kan komme igennem per min.?
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:26. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,480
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Aprilisor |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:26.