Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 127
1 medlemmer og 126 gæster
Robwyk
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Motor (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Forkert tænding på Volvo (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=2614)

Albjerg 13-08-2010 13:25

Forkert tænding på Volvo
 
Undskyld at jeg lige blander min båd ind i dette, men kan manglende optræk og evt manglende topfart have noget at gøre med indstilling af tændingen? I så fald vil jeg prøve at dreje lidt på min strømfordeler næste gang jeg er ude og sejle.....

nicolajjetrider 13-08-2010 13:28

D-Albjerg.... OGSÅ i den grad!

Strøyer 13-08-2010 13:46

Ja. og tænder den alt for tidligt kan du se det på temperaturen... Den vil være højere.

Albjerg 16-08-2010 06:54

Citér:

Originally Posted by Strøyer (Indlæg 26280)
Ja. og tænder den alt for tidligt kan du se det på temperaturen... Den vil være højere.

Var ude og sejle i går.... Drejede lidt på strømfordeleren og vupti, så var både fart og optræk forbedret. Tusind tak....

Strøyer 16-08-2010 07:15

Citér:

Originally Posted by Albjerg (Indlæg 26327)
Var ude og sejle i går.... Drejede lidt på strømfordeleren og vupti, så var både fart og optræk forbedret. Tusind tak....

Det er sgu da super.
Hvad med tomgang ?
Tror du at du bare har ramt "The sweet spot" eller forstiller den ikke ordentligt ?

Albjerg 16-08-2010 14:08

Den gik lidt højt i tomgang bagefter, men jeg vil lige prøve lidt mere.... Det var på en familietur og konen bliver hysterisk hvis jeg piller i motoren mens vi sejler - tænk hvis vi ikke kommer hjem.......

Ulman 16-08-2010 14:11

Citér:

Originally Posted by Albjerg (Indlæg 26340)
Det var på en familietur og konen bliver hysterisk hvis jeg piller i motoren mens vi sejler - tænk hvis vi ikke kommer hjem.......

Min kone bliver hysterisk hvis jeg ikke piller i motoren for ellers kommer vi helt sikkert hverken ud eller hjem :-)

Horizonblue 16-08-2010 17:09

Ja, tændingstidspunkt er meget vigtigt for effekt og motorgang. Står den for høj, tændingsbanker den, og for lav er den en sløv padde.

På en gammel Porsche 924, som originalt tænder 10° før top, er tændingen justeret ned til 10° efter top, på det amerikanske marked, formentlig pga noget forurening, da den havde katalysator (i 1977!!!)

Ved 10° før top har den 125 hk, ved 10° efter top har den 95..........

Albjerg 16-08-2010 19:15

Den blev justeret ind til 12 gr. før top med tændingspistol, men jeg godt se at en efterjustering er en god ting...

Clasg 16-08-2010 21:24

Citér:

Originally Posted by Albjerg (Indlæg 26347)
Den blev justeret ind til 12 gr. før top med tændingspistol, men jeg godt se at en efterjustering er en god ting...

Ifølge spec. i manualen skal min Yamaha stå 9-11 grader ATDC ved tomgang og 21-23 grader ved WOT.

Er der virkelig så stor forskel på tændingstidspunkterne fra 4 takt til 2 takt?


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 126,112
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Briandof
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:33.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden