» Online brugere: 130 |
0 medlemmer og 130 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
vinterklargøring af andet end motor og drev.
Hej Fendere...
Jeg kan finde en hel del info vedr. konservering af motor og drev..
Men hva' med resten at udstyret i båden såsom lænsepumper, toilet vand og septitanke..
Da jeg står og skal kaste mig ud i alt dette for første gang vil jeres gode råd og vejledning hjælpe mig til at kunne sove om natten igen :-)
|
Alle tanke, toiletter, "vandrør" og pumper skal tømmes for vand. og du kan kører lidt frostvæske igennem de tanke som ikke indeholder drikkevand.
PS - jeg skal nok hjælpe, hvis jeg får en tur til sommer :)
|
Peter508 |
06-10-2010 21:15 |
Det er ikke raket videnskab gudskelov...
Det er ikke mere kompliceret end Lars han skriver. Jeg gik den første vinter og kontrollerede alt konstant, jeg havde sågar udover vinter konserveringen, hele vinteren 2 store lamper hængende at brænde i motorrummet....
Men efter det første år, er jeg begyndt at slappe lidt mere af....:rolleyes:
Dog anbefales det også at dine brændstofstanke er hel fyldte, dette for at undgå dannelsen af kondens....
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
(Indlæg 27513)
Alle tanke, toiletter, "vandrør" og pumper skal tømmes for vand. og du kan kører lidt frostvæske igennem de tanke som ikke indeholder drikkevand.
PS - jeg skal nok hjælpe, hvis jeg får en tur til sommer :)
|
Det ville bare være super dejligt hvis du gider det..
Selvfølgelig ka' du få en tur til sommer :-)
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
(Indlæg 27516)
Det er ikke raket videnskab gudskelov...
Det er ikke mere kompliceret end Lars han skriver. Jeg gik den første vinter og kontrollerede alt konstant, jeg havde sågar udover vinter konserveringen, hele vinteren 2 store lamper hængende at brænde i motorrummet....
Men efter det første år, er jeg begyndt at slappe lidt mere af....:rolleyes:
Dog anbefales det også at dine brændstofstanke er hel fyldte, dette for at undgå dannelsen af kondens....
|
Det er nok fordi at man hører så mange skræk historier at man får lidt paranoia over den frost.
Tanken er næsten fyldt da jeg ikke kunne sejle den hjem alligevel. :-(
|
Lindegaard |
10-10-2010 20:30 |
Citér:
Originally Posted by Peter508
(Indlæg 27516)
Det er ikke raket videnskab gudskelov...
Det er ikke mere kompliceret end Lars han skriver. Jeg gik den første vinter og kontrollerede alt konstant, jeg havde sågar udover vinter konserveringen, hele vinteren 2 store lamper hængende at brænde i motorrummet....
Men efter det første år, er jeg begyndt at slappe lidt mere af....:rolleyes:
Dog anbefales det også at dine brændstofstanke er hel fyldte, dette for at undgå dannelsen af kondens....
|
Egentligt lidt smart med 2 store lamper, da det mange steder ikke er tilladt med landstrøm til varmekilder i båden... hvor store var de, og hvor meget skulle de opvarme?? kunne jo anvende nogen griselamper... he he
|
Peter508 |
10-10-2010 20:54 |
:D
det var ganske almindelige værkstedslamper...
og jeg havde dem i motorrummet, udluftningshullerne havde jeg stoppet til med klude...
|
Nu er jeres både jo med diesel motorer, så risikoen er ikke så stor.
Men metoden kan absolut ikke anbefales til benzindrevne både, da risikoen for benzindampe er meget større med fare for eksplosion til følge.
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:47. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
|
» Statistikker |
Medlemmer: 126,110
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Franchesca |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:47.