» Online brugere: 135 |
0 medlemmer og 135 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
- Motor
( http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=26)
jensjakob |
23-10-2010 10:00 |
Impleller på Suzuki 15k 2009
Hej,
Er d rnogen som har en guide til skift af impeller på en 15HK Suzuki påhængsmotor fra 2009.
Samt - kender nogen momentet til olieskruerne?
Jeg skiftede olie på den igår efter de første 20 timers drift - og det gik jo fint. Genbrugte pakningerne på motorolieskruen og på gearolieskruerne - de så fine ud.
Spændte til "jysk håndmoment".
Sidst men ikke mindst - er der tandrem på sådan en maskine, og skal den tandrem skiftes hvert hvor mange år?
Mange spørgsmålfra en nybegynder - håber jeg er ret sted til at blive guidet.
Gode hilsner
Jens Jakob
|
jensjakob |
24-10-2010 15:49 |
Tusind tak for det - det ser jo nemt ud.
Hvad med slangen fra toppen af vandpumpen - hvordan sikres den så den ikke hopper af? Spændebånd eller bare skubbet på?
Med god vind
Jens Jakob
|
impella
der sidder et fast rør på som går ned i impella huset.du skal også løsne gear forbindelsen,inden du piller benet ned.
|
zigzig2403 |
25-10-2010 01:50 |
Citér:
Originally Posted by jensjakob
(Indlæg 27836)
Hej,
Er d rnogen som har en guide til skift af impeller på en 15HK Suzuki påhængsmotor fra 2009.
Samt - kender nogen momentet til olieskruerne?
Jeg skiftede olie på den igår efter de første 20 timers drift - og det gik jo fint. Genbrugte pakningerne på motorolieskruen og på gearolieskruerne - de så fine ud.
Spændte til "jysk håndmoment".
Sidst men ikke mindst - er der tandrem på sådan en maskine, og skal den tandrem skiftes hvert hvor mange år?
Mange spørgsmålfra en nybegynder - håber jeg er ret sted til at blive guidet.
Gode hilsner
Jens Jakob
|
Hvis du får problemer,så skriv til mig,så skal jeg hjælpe dig.Har arbejde med SUZUKI motor i 15 år,og har alle rep bøger+res,no,(også til de sidste nye modeller.)
Mvh. Leif H.
|
jensjakob |
25-10-2010 09:42 |
Hej Leif
Mange tak for tilbuddet - det skal jeg nok læne mig op af.
Med gode hilsner
Jens Jakob
|
Der er tandrem på normale 4 takts motorer, jeg er ikke bekendt med at nogen fabrikanter bruger kæder i påhængsmotorer...
På påhængsmotor er det normalt timetallet samt x antal år, og hvad der kommer først der fortæller hvornår du skal skifte tandrem, du kan nok finde intervallet mellem skift enten på nettet eller ringe til en forhandler...
|
nomale 4 t
Er ik alle suzuki der har tandrem.
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:30. |
|