|
- Salg af båd
( http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=62)
- - smuk træbåd
( http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=307)
smuk træbåd
1 Vedhæftelse(r)
|
Erik - hvorfor så billig? eller er det ikke billigt.?
|
motoren er nok lidt tvivlsom, men båden ser rigtig godt ud, og var jeg bådløs, kørte jeg over og købte den i aften.
|
ja den ser ganske pæn ud..
Motoren er vel principel lige gyldig - hvis det var kunne man vel bare investere i en lille påhængsmotor ig lade den gøre arbejdet når vinden manglede..
|
Man kunne jo også prøve den medfølgende Boreas, i sin tid femstillet i Odense, en lille 2cyl. 2taktsmotor.
|
Den er flot - og ligger ikke langt fra hvor jeg bor - kører nok lige ind og kigger på den
|
Erik fortæl lid om motoren - hvad er det for en - diesel/benz luft/vandkølet sejldrev/fast aksel??
|
jeg er ked af at situationen ikke lige er til mere båd pt.
|
Som tidligere skrevet 2 cyl vandkølet 2 taktsmotor med revers og fast aksel. En videre udvikling af en motor kaldet "Dronningensgade", da den blev fremstillet i denne gade i Odense. Det er en gammel svend og måske tæret en del, men en del af dem kører endnu. Jeg mener at huske der blev brugt automobilstumper til nogle dele, stempel plejlstang. Men vi er tilbage i 60'erne så jeg kan huske fejl. Men en ret ukompliceret motor.
|
i øvrigt var Fynboerne ret aktive med fremstilling af småmotorer i gamle dage.
Korshavnmotoren, Ideal fra Fjellebroen, Energi fra Middelfart, Fåborgmotoren, som sagt Boreas og Dronningensgade fra Odense og ta'r man landfaste øer med så er der jo Marstal og Søby fra Ærø.
Glemte lige i farten at, der også blev fremstillet en Lundeborg motor.
|
Der er åbenbart et område hvor jeg er ret blank - indenbords småmotorer fra DanmarkJeg kender derimod Møller og Jocumsen der fremstillede større dieseler (de lå bla som hjælpemotorer i Broen) og Frichs der også lavede hjælpemotorerhar arbejdet på begge fabrikater i mine lidt yngre dage
|
1 Vedhæftelse(r)
her er hvad de typisk blev brugt til . Pramme til ålefiskeri m.m. på lavtvandsområder.
denne en typisk Gerskovpram
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 11:31. |
|