|
Norvik20" |
21-04-2011 18:32 |
Afmontering af flex.kobling
1 Vedhæftelse(r)
Er her nogen som kender denne type fleksibel kobling? Der er muligvis en ældre vetus model.
Jeg har afmonteret den fra gearkassen, og fjernet de seks bolte på akselsiden men den sidder (forventeligt) stadig fast.
Der må være en klemflange der holder den fast på akslen, og når jeg kigger ind i den ende ser det også sådan ud.
Hvordan får jeg klemflangen løsnet? :confused:
Mvh
|
Norvik20" |
21-04-2011 23:08 |
Det ligner det ja. ;)
Altså den i linket, ikke tegningen. Det må studeres, takker foreløbig, og igen når jeg har fået den af. :D Bliver muligvis først til næste år hvis jeg skal bøvle for meget med det udvendige leje.
Det vejr der er i disse dage er jo ikke til at holde ud når man ikke er kommet på vandet endnu. :)
Mvh
|
Norvik20" |
21-04-2011 23:48 |
Aahh, nu har jeg studeret den pdf du linkede mig, og jeg har håndteret den stakkels kobling helt forkert.
Der er jo indbygget aftrækker i den, man skal bare skrue tre af de seks bolte man skruer ud ind i de tre overskydende 'blinde' huller og spænde koblingen fra hinanden.
Det hjælper heller ikke at banke med en hammer (3Kg) når man banker på en flange som først kan løsnes fra akslen når koblingen er spændt fra hinanden. -dlof--f
TAK Goffy. Den bliver ikke svær at få af, slet ikke hvis det først bliver til næste år, med al det PFTE jeg har sprøjtet den ind i. :D
Tak for hjælpen.
Mvh
|
Skibsbyggeren. |
22-04-2011 10:05 |
Citér:
Originally Posted by Norvik20"
(Indlæg 32117)
Aahh, nu har jeg studeret den pdf du linkede mig, og jeg har håndteret den stakkels kobling helt forkert.
Der er jo indbygget aftrækker i den, man skal bare skrue tre af de seks bolte man skruer ud ind i de tre overskydende 'blinde' huller og spænde koblingen fra hinanden.
Det hjælper heller ikke at banke med en hammer (3Kg) når man banker på en flange som først kan løsnes fra akslen når koblingen er spændt fra hinanden. -dlof--f
TAK Goffy. Den bliver ikke svær at få af, slet ikke hvis det først bliver til næste år, med al det PFTE jeg har sprøjtet den ind i. :D
Tak for hjælpen.
Mvh
|
Hej Norvik 20
goffy kom først på banen med svaret. du har ret, de tre ekstra gevindhuller fungere som "aftrækker." jeg monterede en Vetus Uniflexkobling i min Albin 25, da jeg skiftede den gamle motor ud, og jeg kunne heller ikke rigtig de 3 ekstra huller.
|
Norvik20" |
22-04-2011 11:03 |
Jeg har siddet og undret mig over de tre ekstra huller, og mærkede endda efter om der var gevind i dem og det var der, men ikke om pæren lyste. Jeg kløede mig bare i nakken og tænkte bl.a at den flange også blev brugt til andre koblingstyper. lf-flg
Føler mig lidt som en blondine efter det med hammeren... :o
Mvh
|
Skibsbyggeren. |
23-04-2011 08:59 |
Føler mig lidt som en blondine efter det med hammeren... :o
En gammel kammerat havde svaret på fastgroede problemmer - "BRUG IKKE VOLD, TAG HELLERE EN STØRRE HAMMER!" fjupeqopq
|
Norvik20" |
23-04-2011 17:47 |
Lige præcis.
Det var den filosofi jeg brugte, den er ofte temmelig virksom.
Bare ikke i det her tilfælde. ;)
Mvh
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 03:38. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
|
» Statistikker |
Medlemmer: 126,099
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, DonaldPek |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 03:38.