|
- Motor
( http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=26)
funnyboat |
29-04-2011 20:25 |
Volvo penta V6 135hk
Hej.
Jeg har kik på en båd med en volvo penta V6 135hk. Saltvandskølet.
Den er fra 1996..
Er det en motor der dur..kender endnu ikke driftstimer, men er den ved at være for gammel eller kan der være mange timer i den endnu..
Positiv og negativ om denne motor.
|
hvis det er en V6 har den mere end 135 hk :D min R4 har 135hk.
Hvis motoren er blevet passet efter foreskrifterne kan der være mange timer i den endnu. Er den ikke blevet skyllet med ferskvand må du nok regne med tærring i manifold og knæ.
|
Med 135 hp på en Volvo 6 er vi tilbage i en række 6 fra 60erne og 70erne. en B23 . . . . ellers yder en Volvo V6 fra 96 omkring 195 til 235 hp . . . Alt efter modellen . . . .
|
funnyboat |
30-04-2011 09:04 |
Undskyld...Det er selvfølig ikke en V6, Ved bare det er en 135hk volvo penta fra 1996
|
Miss Mancini |
30-04-2011 09:51 |
Citér:
Originally Posted by funnyboat
(Indlæg 32318)
Undskyld...Det er selvfølig ikke en V6, Ved bare det er en 135hk volvo penta fra 1996
|
Så er det en 3.0´er som Goffy også dribler rundt med og gør Varde Å usikker...:):):):)
Fin motor, men efter 15 år til søs kan der være mulighed for omkostninger til:
- Manifold
- Afgangsknæ
- Cirkulationsvandpumpe
Andre servicedele som bør skiftes ved ejerskifte:
- Impeller
- Drivbælg
- Udstødningsbælg
- Drevolie
- Motorolie
- Oliefilter
- Tændrør
- Tændkabler
- Strømfordelerdæksel
- Transomleje
- Rotor
Ellers en fin slidstærk motor uden nogen former for "børnesygdomme". Simpel i et og alt og nem at servicere og vedligeholde - måske derfor Goffy valgte denne motor til hans Finmar....:):):) Sorry, kunne ikke lade være...:):):)fjupeqopq
Reservedelspriserne er fair og nemme at skaffe.
Ferskvandskøling til motoren er en billig og nem at fremtidsikre kølesystemet på. Samtidig er vinterkonserveringen piece of cake...:)
|
Så er det måske B21 der er en R6 fra 60´erne ?
|
Horizonblue |
30-04-2011 18:00 |
Citér:
Originally Posted by Chribs
(Indlæg 32327)
Så er det måske B21 der er en R6 fra 60´erne ?
|
Det er B30, som er en række 6'er. Den huserede mest i 1970'erne.
B21(4 cyl) er en helt anden type, overliggende knast, motoren er skråtstillet. B20 og B30 står lige lodret op.
|
funnyboat |
01-05-2011 11:45 |
Hvad priser lægger sådan en motor i, hvis der på et tidspunkt skal en ny i.
|
[QUOTE=nytdrev.dk;32320]Så er det en 3.0´er som Goffy også dribler rundt med og gør Varde Å usikker...:):):):)
Ellers en fin slidstærk motor uden nogen former for "børnesygdomme". Simpel i et og alt og nem at servicere og vedligeholde - måske derfor Goffy valgte denne motor til hans Finmar....:):):) Sorry, kunne ikke lade være...:):):)fjupeqopq
du har fuldstændig ret :D jeg gider ikke at bruge tiden på at stå på hovedet i maskinrummet. maskinen skal starte hver gang og tiden skal bruges på at sejle (70dgf=8sportyy
|
Horizonblue |
01-05-2011 18:23 |
Citér:
Originally Posted by funnyboat
(Indlæg 32341)
Hvad priser lægger sådan en motor i, hvis der på et tidspunkt skal en ny i.
|
Volvo laver faktisk slet ikke 3,0'eren mere, men nytdrev kan leverer en "bobtail" motor som er lige så god som en original Volvo.
Drevet kan sejle fra nu af og til dommedag, hvis det ellers får almindelig vedligehold, og du bruger båden med omtanke.
Volvo gik fra at lave 3,0'eren som karburator, over til MPI i år 2009, så vidt jeg husker, men lavede den kun som MPI i et år, derefter blev den taget helt af programmet. Den mindste motor i dag er en 4,3 V6'er.
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 01:28. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
|
» Statistikker |
Medlemmer: 126,118
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Jasonwer |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 01:28.