Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 903
1 medlemmer og 902 gæster
LavillGiple
Fleste brugere online var 945, 25-05-2024 at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Generelle spørgsmål (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=57)
-   -   måske vand i tanken (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=3390)

Casper T 22-07-2011 22:48

måske vand i tanken
 
Det er nu anden gang jeg kommer ned på havnen til min båd hvor tankdæksel er skruet af,jeg frygter lidt der kan være kommet vand i tanken.så et godt råd modtages gerne,findes der nogle aditiver at hælde på eller klare vand udskilleren det bare,jeg ved jo ikke hvor meget vand der kan være løbet ned i tanken.tror pt jeg har 160-170liter på så er ikke meget for at prøve at suge det op.

Norvik20" 22-07-2011 23:58

Vandudskilleren skal nok si vandet fra. Men hvis det er benzin du har i tanken, så ville jeg da lige bruge lidt karburatorsprit. Vandet opløses i spritten og blander sig så med benzinen, og gør at benz og vand ikke skiller. Så bliver vandet brændt af i motoren uden prb hvis det bare er lidt regnvand der er løbet i tanken.

Jeg ville forresten også gøre det samme med en dieselmotor, dog tilsat 1-2% olie til dieselpumpen.

Mvh

LarsH 23-07-2011 08:04

Stenteq har et produkt, Smog Doctor, der er brændstoftilsætning og bl.a. kan klare vand i benzinen.

Ulman 23-07-2011 12:20

Citér:

Originally Posted by LarsH (Indlæg 33862)
Stenteq har et produkt, Smog Doctor, der er brændstoftilsætning og bl.a. kan klare vand i benzinen.

Nemlig, og det har jeg selv brugt et par gange. Hvis Tommy ikke har det hjemme, har han noget andet der virker ligeså godt.

Bortset fra det. Du siger at du 2 gange er kommet ned til båden og dækslet er skruet af. Er vi ude i noget hærværk/vandalisme eller hvad er din egen mistanke? Det er squ da en syg idé hvis nogen gør det for at give dig problemer.

Casper T 23-07-2011 14:46

Citér:

Originally Posted by Ulman (Indlæg 33863)
Nemlig, og det har jeg selv brugt et par gange. Hvis Tommy ikke har det hjemme, har han noget andet der virker ligeså godt.

Bortset fra det. Du siger at du 2 gange er kommet ned til båden og dækslet er skruet af. Er vi ude i noget hærværk/vandalisme eller hvad er din egen mistanke? Det er squ da en syg idé hvis nogen gør det for at give dig problemer.

mistanken er brændstoftyve der er blevet forstyretsssurr

Miss Mancini 24-07-2011 11:35

Er det ikke muligt at;

- At få et tankdæksel med lås

- At montere en en-vejsventil på benzinslangen til tanken, hvor du kan dreje på handtaget ( i samme genre som en søventil )

Casper T 24-07-2011 12:53

der er igår sat en kuglehane(som senere kan låses) på i motorrum,samt byttet om på dæksel til vand & benzin,så må jeg se om det stadig er dækslet mærket med benzin de går efter-dlof--f

Albjerg 24-07-2011 14:26

Citér:

Originally Posted by Casper T (Indlæg 33867)
der er igår sat en kuglehane(som senere kan låses) på i motorrum,samt byttet om på dæksel til vand & benzin,så må jeg se om det stadig er dækslet mærket med benzin de går efter-dlof--f

Spændende :D:D bare du så selv husker det :eek:-dlof--f

bhvvs 24-07-2011 15:25

Bare de ikke bliver sure, og hælder brændstof i vandtanken, eller ødelægger noget andet, sådan nogle baryler kan sgu finde på hvad som helst.

Fletcher14 28-07-2011 17:05

Eller tag en nat eller to i båden sammen med Bacho-rørtangen under dynen. ;-)

Casper T 29-07-2011 20:55

så har der været besøg igen natten mellem torsdag og fredag,denne gang var det havnefogeden der opdagede der dar var tændt lys på båden...så nu skal der findes en Alarm.....sssurr

Lars T 07-08-2011 12:33

Capser - Er der andre både hos dig/jer der lyder af uventede gæster? Lyder som om I bør oprette et "vagtværn" dernede - er der nogle fastliggere som kunne hjælpe?

I Roskilde er der et "vagtværn" om sommeren..

Casper T 07-08-2011 15:23

Der er skam vagtværn på hele sommeren.


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 115,837
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Samuelsat
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:11.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden