Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 151
1 medlemmer og 150 gæster
MichaelBes
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Generelle spørgsmål (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=57)
-   -   Varm motor (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=3421)

bennyhbom 07-08-2011 09:20

Varm motor
 
Hej alle sammen.Jeg købte en Glastron 174 -Mercruiser 3.0 140 hk. for en måned siden.For en uge siden sejlede vi en tur,hvor den efter en 40 min. blev meget varm,jeg stoppede motoren,lå stille i 3 timer-chekkede olien,der manglede ca. 2,5l.fyldte olie på,sejlede langsomt hjem.Har skiftet olie (25-40) efter.Den bliver stadig varm og den tikker over 1200omr.,den bruger ikke olie.I går da jeg skulle skylle den igennem, kom der ikke vand ud af det lille hul.Hvad gør jeg nu? håber der er nogen der kan hjælpe.

Lars T 07-08-2011 12:04

Hej bennyhbom,
og velkommen til.

Det lyder for mig som om du har et problem med en defekt impeller, der hvis den vikrer optimalt suger/pumper kølevand rundt i motoren.

Sugede motoren vand ind da du skyllede den efter? Hvis der ikke kommer kølevand ud, så har kølingen blokeret et sted og du bør afmonterer køleslangerne og skylle dem igennem for at være sikker på at der kommer nok vand igennem.

Manglede der 2½ liter motorolie efter du havde købt båden?? checkede du oliestanden lige efter du havde købt den og var den "normal" der? Er olie "chokolade-brun" - Det kunne tyde på vand i olien.

bennyhbom 07-08-2011 19:00

Varm motor
 
Tak for hurtig svar.Nej,der kommer ikke vand ud sidst jeg skulle "skylle"motor.Jeg har købt en ny impeller og bælge,da drivbælge ser defekt ud.Angående tikkerriet;forsvinder det hvis motor ikke bliver varm,eller har jeg brændt en ventil? Mvh. og tak benny

Peter508 07-08-2011 19:06

Jeg har haft tilsvarende problem med en tilsvarende motor, der var det vandpumpen der var røget sig en tur.....

Miss Mancini 07-08-2011 19:19

For varm motor er et udtryk for manglende flow igennem motorens kølesystem. Dette kan skyldes flere ting dog må det anbefales, at de mest oplagte ( billigste muligheder ) undersøges inden der kastes unødige økonomiske midler efter en reparation.

I dit tilfælde ville jeg undersøge i nævnt rækkefølge:

- Bespænding af kilerem
- Kølevandsslange fra drev og frem til termostathuset
- Termostat
- Cirkulationsvandpumpe ( kilerem løsnes )
- Afmontere afgangsknæet og besigtige kølekanaler i manifold og afgangsknæ
- Impeller i drev incl. impellerhus

Ved afmontering af afgangsknæ skal vandet tappes af motoren.


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 18:38.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 127,595
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, MichaelBes
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 18:38.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden