|
- - Varm motor
( http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=3459)
Varm motor
Hejsa.
Jeg har fået et problem med min gamle, marineserede 80hp Toyota motor.
Da jeg kommer der op ad i omdrejninger bliver motoren for varm. Temperaturen falder dog hurtigt, da jeg sætter farten ned.
Er der en af jer, der har en idé om, hvordan jeg skal løse problemet?
|
Miss Mancini |
24-08-2011 12:53 |
Manglende flow igennem dit kølesystem.
|
Så går jeg ud fra, at det skyldes kølevandspumpen på selve motorer (færskvandet) der ikke fungerer som den skal?
|
Miss Mancini |
24-08-2011 14:06 |
Det kan bla. skyldes:
- Impeller
- Forkert dimensioneret søvandspumpe
- Defekt cirkulationsvandpumpe
- Løs kilerem
- Blokering v/ vandindtag
- Ødelagte kølerslanger
- Udstødningssystem blokeret i kølekanalerne
Årsagen til for varm motor i FWC motorer, skal som oftest findes i impelleren.....
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
(Indlæg 34421)
Det kan bla. skyldes:
- Impeller
- Forkert dimensioneret søvandspumpe
- Defekt cirkulationsvandpumpe
- Løs kilerem
- Blokering v/ vandindtag
- Ødelagte kølerslanger
- Udstødningssystem blokeret i kølekanalerne
Årsagen til for varm motor i FWC motorer, skal som oftest findes i impelleren.....
|
Da jeg ikke har "pillet" ved systemet, kan flere af de ting du nævner nokk udelukkes.
- Kileremen er skiftet i sidste uge, og er ikke løs.
- Dimensioneringen er den samme som den har været.
- Køleslangerne ser ud til at være ok.
Det kan selvfølgelig være en blokering i vandindtaget, men impellerne lyder til at være et godt bud. Jeg tager pumpen af og chekker den.
Takk for hjæpen
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 01:07. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
|
» Statistikker |
Medlemmer: 126,175
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, JamesClozy |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 01:07.