Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 351
0 medlemmer og 351 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Salg af motor (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=63)
-   -   Mercury/MerCruiser RACING 500EFI motor (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=3631)

Miss Mancini 14-12-2011 10:25

Mercury/MerCruiser RACING 500EFI motor
 
Mercury/MerCruiser RACING 500EFI ( 8.2 V8 ) motor på lager.

Motoren er en original motor i den velkendte blå farve med udstødningsmanifolder i rustfrit stål.

- Type: MK VI
- Årgang 2002/2003
- Ny starter og generator
- Leveres nyserviceret
- Timetal ukendt
- Saltvandskøling
- Fremstår i god stand
- Kan høres startet op

Fast pris, kr. 80000,- afhentet på lager i Nordsjælland.

Billeder kommer senere.

Sælges for kunde.

molboen 14-12-2011 12:48

Her må du tage direkte kontakt til LarsG, den er da oplagt til hans 19" som mangler motor.
Så skal han heller ikke bekymre sig om der er HK nok !!!!!!!!!!!

.
Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 35883)
Mercury/MerCruiser RACING 500EFI ( 8.2 V8 ) motor på lager.

Motoren er en original motor i den velkendte blå farve med udstødningsmanifolder i rustfrit stål.

- Type: MK VI
- Årgang 2002/2003
- Ny starter og generator
- Leveres nyserviceret
- Timetal ukendt
- Saltvandskøling
- Fremstår i god stand
- Kan høres startet op

Fast pris, kr. 80000,- afhentet på lager i Nordsjælland.

Billeder kommer senere.

Sælges for kunde.


BrianL 14-12-2011 16:26

Eller måske kan Lars T bruge en reserve motor ?

Clasg 14-12-2011 21:24

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 35883)
Mercury/MerCruiser RACING 500EFI ( 8.2 V8 ) motor på lager.

Motoren er en original motor i den velkendte blå farve med udstødningsmanifolder i rustfrit stål.

- Type: MK VI
- Årgang 2002/2003
- Ny starter og generator
- Leveres nyserviceret
- Timetal ukendt
- Saltvandskøling
- Fremstår i god stand
- Kan høres startet op

Fast pris, kr. 80000,- afhentet på lager i Nordsjælland.

Billeder kommer senere.

Sælges for kunde.

Jeg er bare nysgerrig:
Hvilket drev kan man bruge til sådan et muskelbundt ?
Kan Bravo 3 drevene holde til det enorme moment?

BrianL 14-12-2011 21:30

Citér:

Originally Posted by Clasg (Indlæg 35893)
Jeg er bare nysgerrig:
Hvilket drev kan man bruge til sådan et muskelbundt ?
Kan Bravo 3 drevene holde til det enorme moment?

Jeg tror det afhænger hvor tung båden er og hvordan der sejles.

Men generelt vil jeg sige et Bravo XZ (laves ikke mere) eller XR drev er sikkert at foretrække.

Men måske kan et Bravo X drev holde til en let båd, og måske endda et standard drev som et Bravo One eller Three hvis der sejles med omtanke.

På en tung båd tror jeg ikke at det er en god idé med et Bravo 3 drev og fuldgas accelerationer.

LarsH 14-12-2011 22:01

Alternativt kan man jo vælge et Arneson drev, de leveres til monteringer op til 10.000 hk, og nej, der var ikke et nul for meget :-)

Miss Mancini 15-12-2011 06:16

Omkring drev vil jeg anbefale et X eller XR model.

Kunden købte motoren til en Baja 23 fods og fik samtidig leveret et Mercruiser BRAVO I X drev med udveksling 1.50:1. Som projektet udviklede sig valgte kunden, at konvertere til 496" med ProCharger kompressor, og derfor er den først indkøbte motor til salg.

Det bliver spændende at se, hvad præstationerne bliver i den lille Baja med en egenvægt på ca. 1100 kg. Baja´ens tidligere motor var en Mercruiser 7.4 V8 MAGMUM med 385 HK - her toppede den ved 76 MPH på flat vand i Øresund.

Motoren bliver vist på Både i Bella 2012, hvor nytdrev.dk udstiller, hvis ikke den er solgt inden....:)

molboen 15-12-2011 06:57

1 Vedhæftelse(r)
Citér:

Originally Posted by LarsH (Indlæg 35896)
Alternativt kan man jo vælge et Arneson drev, de leveres til monteringer op til 10.000 hk, og nej, der var ikke et nul for meget :-)

Det er et dejligt billed her af dette drev. har bare rimeligt svært ved at se hvad den sidste sidste prop laver

Clasg 15-12-2011 20:11

Citér:

Originally Posted by molboen (Indlæg 35899)
Det er et dejligt billed her af dette drev. har bare rimeligt svært ved at se hvad den sidste sidste prop laver

Den nederste propel har da fået noget af en bøjning, men det er måske det nyeste indenfor "over-cupping " :rolleyes:


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:54.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 126,484
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Stephany54
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:54.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden