Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 648
0 medlemmer og 648 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 945, 25-05-2024 at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Generelle spørgsmål (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=57)
-   -   Speedbåds kørekort (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=4453)

Sperillen 20-06-2013 16:11

Speedbåds kørekort
 
Da speedbåden endelig er klar til at sejle, må jeg hellere få mig et kørekort!
Kender I et godt sted på Fyn?

Hej
Thomas

MartinN 20-06-2013 16:25

Citér:

Originally Posted by Sperillen (Indlæg 42974)
Da speedbåden endelig er klar til at sejle, må jeg hellere få mig et kørekort!
Kender I et godt sted på Fyn?

Hej
Thomas


Fedt, vi glæder os til at se den til træffet :D:D:D

http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=4448

Sperillen 20-06-2013 18:16

Ja det kunne være fint at mødes ved træffet!
Men netop sådan et stort træf fik mig til at tænke på politiet og bøden!!!!
Så hvem giver lige lidt undervisning og et kort :-)

Er det rigtigt det er en mandag?

speedy 21-06-2013 06:20

Speedbåds kørekort
 
kontakt ham her,kører kursus i middelfart næsten hver weekend
tlf.28897047

Sperillen 30-06-2013 19:53

Tak for nummeret..

Nu med speedbåds "kørekort".

Så nu mangler bare det gode vejr!!

MartinN 30-06-2013 20:20

Tillykke :)

Sperillen 01-07-2013 17:40

Tak :-)

Utroligt hvor meget viden man kan få på en dag som paratviden, men det forsvinder nok lige så hurtigt..
Hvem kan huske samtlige afmærkninger, incl farver, reflekser + en masse faresignaler og lygteføringer :-)

Vejrudsigten siger super sejlvejr næste søndag og mandag!!!!!!!!!! Over 20grader og ingen vind :-)

MartinN 02-07-2013 07:21

Citér:

Originally Posted by Sperillen (Indlæg 43088)

Vejrudsigten siger super sejlvejr næste søndag og mandag!!!!!!!!!! Over 20grader og ingen vind :-)

Ja, der er jo fenderen-træf på søndag :)

Sperillen 02-07-2013 22:06

Jeg må desværre også melde afbud, for vi skal til omø-uden båd :-(
Men jeg regner med at kunne få årets første sejltur mandag!! Den første i ca. 15 år!!

Jeg tog prøven i Middelfart forleden, det så ellers hyggeligt ud dernede!!!
Må man overhoved plane(sejle), eller er det kun i Svendborg man er så skør!!!

MortenBP 02-07-2013 22:39

Du må plane alt det du vil omkring Middelfart, sålænge du udøver godt sømandskab ;-)

MartinN 02-07-2013 23:03

Citér:

Originally Posted by MortenBP (Indlæg 43106)
Du må plane alt det du vil omkring Middelfart, sålænge du udøver godt sømandskab ;-)

Se specifikt §6. stk. 2


Reglement for sejlads


Reglement for sejlads med motorbåde, herunder vandscootere og jetski og for brætsejlads ud for kyststrækningen i Fyns Politikreds
(Udstedt i medfør af ordensbekendtgørelsen § 14, stk. 3)



§ 1. Reglementet gælder for sejlads indtil 300 meter ud fra kyststrækninger i Fyns Politikreds, som ikke er reguleret ved anden lov, bekendtgørelse eller reglement udstedt i medfør af lov, herunder bekendtgørelse nr. 23 af 6. januar 2012 (ikke-erhvervsmæssig sejlads med vandscootere m.v.), havnereglementer m.v.

Stk. 2. Reglementet gælder endvidere for i øvrigt tilladt sejlads i nærmere afgrænsede områder omkring Svendborg Sund og Fænø Sund, jf. § 6

Stk. 3. Reglementet gælder ikke for færger, fartøjer i handelsflåden, fartøjer i rutefart, offentlige myndigheders sejlads, sejlads med livredningsformål eller erhvervsmæssig fiskeri samt følgebåde i forbindelse med organiseret trænings- og kapsejlads.

§ 2. Sejlads med motorbåde, herunder vandscootere og jetski i det omfang, det er tilladt inden for 300 meter zonen, og sejlads med bræt, skal ske på følgende betingelser:

● Sejladsen må ikke være til hinder eller ulempe for anden sejlads
● Sejladsen må ikke være til hinder eller til ulempe for badende
● Sejladsen må ikke medføre unødig støj til ulempe for andre.

§ 3. Sejlads med motorbåd, herunder vandscootere og jetski, fremført med en hastighed på mere end 5 knob skal foregå uden for 300 meter zonen.

§ 4. Sejlads med fartøjer, der er trækkraft ved start af vandskiløbere o. lign., kan foregå med den nødvendige hastighed men skal udføres vinkelret på kystlinjen og alene, når der ikke er badende og sejlende i sejlretningen. Ved afsætning af vandskiløberen o. lign. ind mod kysten, skal det trækkende fartøjs hastighed nedsættes til maksimalt 5 knob, før det drejer.

Stk. 2. Det trækkende fartøj skal være bemandet med mindst 2 personer på 18 år eller derover til udkig for og agter.

§ 5. Sejlads med vandscooter mv. fra og til kystlinjen, jf. bekendtgørelse nr. 23 af 6. januar 2012, jf. § 1 og § 3, stk. 2, må ikke ske fra og til kommunale badeområder, jf. kommuneplaner, byplansvedtægter e. lign.

Stk. 2. Såfremt kommunen har anlagt faste landingspladser eller ved markering har fastlagt særlige veje eller korridorer ud til 300 meter fra kysten, skal disse anvendes, såfremt sådanne findes i nærheden.

§ 6. For kyststrækningen ud for Svendborg Kommune gælder: Sejlads med motorbåde, herunder vandscootere og jetski må maksimalt ske med 5 knob i Svendborg Sund og Skårup Sund inden for området, der mod vest begrænses af den grønne sideafmærkning på Iholm Flak og vestkanten af Tankefuld Skov, mod øst af Odden, Skårupøre og Øgavl på Thurø samt mod syd/øst af den grønne sideafmærkning på Grønne Odde og de to ledefyr nord for Valdemar Slot på Tåsinge.

Stk. 2. For kyststrækningen ud for Middelfart Kommune gælder: Sejlads med motorbåde, herunder vandscootere og jetski må maksimalt ske med 5 knob i området øst og syd for Fænø, afgrænset i vest af en linje mellem den nordlige begrænsning af det undersøiske kabelfelts skæring af kysten ved ejendommen Stenderuphagevej nr. 3 og fyret ”Tyven” Fænø FL. WRG.5s og afgrænset i nord af en linje mellem Slotsbanken på Sudden vest for Hindsgavl og det nordligste punkt på Fænø og afgrænset i syd af Natura 2000 området.


§ 7. Overtrædelse af dette reglement straffes med bøde.

§ 8. Dette reglement træder i kraft den 1. maj 2012.

Stk. 2. Tidligere udsendt sejladsreglement af 28. juli 2011 ophæves fra denne dato.



Politidirektøren på Fyn, den 24. april 2012

Marianne Birck
Sekretariatschef

MortenBP 18-07-2013 10:44

Ulp - så var det da vist godt Politiet ikke var på vandet da vi var der i sommers. Desuden kunne de have skrevet bøder ud i stor stil, - for der blev gået godt til den i Fænø Sund.

Har du fundet det på nettet Martin? Det ville jo være praktisk hvis det lå online for alle politikredse et sted. Jeg er ikke lige opmærksom på hvilken politikreds jeg befinder mig, og hvilke særlige regler der gælder, - men prøver generelt at udvise godt sømandskab og bruge min sunde fornuft :-)


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 04:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 115,525
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, EdwardFed
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 04:15.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden