» Online brugere: 135 |
0 medlemmer og 135 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
from.christensen |
25-06-2013 07:15 |
Import fra Tyskland
Hej...
Er der nogle regler man skal være opmærksom på ved køb af båd i Tyskland / England. Bådene der er jo voldsomt meget billigere!!! Og det er jo nemt at hente - ihvertfald i Tyskland...
|
nicolajjetrider |
25-06-2013 07:55 |
Har gjort det 5 gange og gør det gerne igen :)
Det nemt! :)
Tyskerne er altid super behjælpelige med billeder, så be om billeder af eventuelt skader osv inden du køre hjemme fra :)
|
Det er der ingen ben i overhovedet - sålænge dit hjemmearbejde er gjort ordenligt :)
Få masser af "skarpe" billeder fra sælger
- af bunden
- af motoren
- af drevet
- Af traileren (huske typegodkendelse hvis sælger har den)
Prøvesejlads på minimum en time er ét must - 20 minutters tomgang, 5-10 minutters fuld gas
kik evt. vores købsguide igennem..
Vi er rigtig mange der har hentet skuder fra Tyskland og andre lande.
|
from.christensen |
25-06-2013 09:05 |
Super -tak for de skarpe svar...
Men hvad med skat... vil de ikke have en del af kagen - og hvad med evt. godkendelser (CE)... Hvis det er så nemt - hvorfor f..... er der så ikke flere der køber i udlandet! Der er jo MANGE penge at spare - eller meget bedre både til "samme" pris...
|
kjaerlarsen |
25-06-2013 14:40 |
Skat skal bare blande sig udenom......
Hvis du køber brugt, er der svaret moms af båden da den var ny, så der er der ingen problemer.
Er båden fra '91 og fremefter (tror jeg nok) så er en CE godkendelse et must. Men er der tale om en båd til det europæiske marked, så bør det være en selvfølge.
|
Har lige snakket med 2 købere, der uden meget besvær fik handlet danske både ned i 60-70% af den udbudte pris.
Og som valgte at købe herhjemme pga. bedre (læs nemmere) reklamationsmuligheder. Priserne var næsten de samme.
MEN: en klar fordel ved at handle "tysk" er at bådene ofte er væsentligt bedre vedligeholdt end de danske.
Og jeg er enig i at det er nemt at handle i Tyskland.
|
Campion 165(seb) |
28-06-2013 17:36 |
Citér:
Originally Posted by Lars T
(Indlæg 43028)
Det er der ingen ben i overhovedet -
kik evt. vores købsguide igennem..
Vi er rigtig mange der har hentet skuder fra Tyskland og andre lande.
|
Jeg kan også kun anbefale at handle båd i udlandet.
Pengene rækker rigtig langt på den anden side af grænsen - min er forøvrigt også hentet hjem fra England.
|
Citér:
Originally Posted by Campion 165(seb)
(Indlæg 43067)
Min er forøvrigt også hentet hjem fra England.
|
Er den tæt..... ahhhrrrr jeg glemte... den har jo ikke været i vandet endnu -dlof--f-dlof--f-dlof--f
|
Campion 165(seb) |
28-06-2013 20:24 |
Citér:
Originally Posted by LarsH
(Indlæg 43068)
Er den tæt..... ahhhrrrr jeg glemte... den har jo ikke været i vandet endnu -dlof--f-dlof--f-dlof--f
|
Gæt hvad for en finger jeg stritter med nu :D:D:D:D
|
Lars Otto Gunner |
16-02-2015 12:49 |
tyske/svenske hjemmesider
Hej
Hvilke tyske/svenske hjemmesider findes for salg af både.
Vh Lars
|
Regal2250 |
16-02-2015 13:43 |
|
Miss Mancini |
16-02-2015 17:37 |
En båd som har sejlet i ferskvand er at foretrække på flere fronter.
Evt. kig i Schweiz, hvor mange både sejler på Bodensee...
Vær opmærksom på CE godkendelse.
Alle både der er produceret eller importeret til et EU land efter d. 16.06.1998 skal være CE godkendt ( og CE står ikke for "China Export" ! )
Det er altså den dato, hvor båden første gang rammer et EU land der afgør, om den skal være CE godkendt.
At sejle i en båd, som skal være CE godkendt, men ikke er det, kan IKKE anbefales på nogen måde.
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:48. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
|
» Statistikker |
Medlemmer: 126,186
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, PatriciaPr |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:48.