Fenderen.dk
 

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 173
0 medlemmer og 173 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Volvo Penta neutrasaltsystem. (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=480)

Miss Mancini 20-10-2008 07:25

Volvo Penta neutrasaltsystem.
 
Her er et link, der viser viser Volvo Penta neutrasaltsystemet og en beskrivelse.

http://www.marinedirect.com.au/catal...4/product85143

Lars T 20-10-2008 18:36

Det er jo absolut intet værd - slet ikke i forhold til Mercruisers Sea Core :rolleyes::rolleyes:
:dizzy::D

Jess 20-10-2008 19:41

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 2810)
Her er et link, der viser viser Volvo Penta neutrasaltsystemet og en beskrivelse.

http://www.marinedirect.com.au/catal...4/product85143

så er det også betalt, 176.- dask for knapt en liter:
http://www.jkmarineshop.dk/product.asp?product=1544

Miss Mancini 20-10-2008 19:52

Citér:

Originally Posted by Jess (Indlæg 2857)
så er det også betalt, 176.- dask for knapt en liter:
http://www.jkmarineshop.dk/product.asp?product=1544

Man kan jo så begynde at regne ud, hvor mange liter man skal bruge i den tid man skal have båden og sammenligne det med prisen på et komplet ferskvandskølesystem.....

Volvo Penta tjener boksen på neutrasaltsystemet og den væske der skal købe løbende.....176,- kr. pr. liter er samme pris som for 1 liter drevolie !!
Til sammenligning koster 1 liter benzin 9.50,- kr. i dag

Horizonblue 03-12-2008 11:20

Neutra salt system
 
Jeg har mit eget neutrasalt system(eller rettere princip). Det er stort set gratis at bruge.

Motoren er ganske vist ferskvandskølet, men manifoldene kører på saltvand, så derfor er det en god ide at få saltvandet ud, nu da båden ligger i vandet (om sommeren)

I motorrummet, før søvandspumpen og varmeveksleren, sidder der et vandfilter som jeg selv har monteret, for at si hundestejler m.m. fra.

Når jeg har været ude at sejle, hiver jeg låget af filteret, proper vandslangen fra broen ned i filteret og lukker moderat op for for vandet, så det ikke sprøjter ud over det hele.

Herefter startes motoren og går med lidt over 1000 o/min i et par minutter. Så er der dejlig ferskvand, i stedet for aggressiv saltvand, i havvandsdelen af motor/varmeveksler.

Lars T 03-12-2008 18:42

Citér:

Originally Posted by Horizonblue (Indlæg 4729)
Jeg har mit eget neutrasalt system(eller rettere princip). Det er stort set gratis at bruge.

Motoren er ganske vist ferskvandskølet, men manifoldene kører på saltvand, så derfor er det en god ide at få saltvandet ud, nu da båden ligger i vandet (om sommeren)

I motorrummet, før søvandspumpen og varmeveksleren, sidder der et vandfilter som jeg selv har monteret, for at si hundestejler m.m. fra.

Når jeg har været ude at sejle, hiver jeg låget af filteret, proper vandslangen fra broen ned i filteret og lukker moderat op for for vandet, så det ikke sprøjter ud over det hele.

Herefter startes motoren og går med lidt over 1000 o/min i et par minutter. Så er der dejlig ferskvand, i stedet for aggressiv saltvand, i havvandsdelen af motor/varmeveksler.

Per - havde du været lidt hurtigere ude så kunne det være at Mercruiser havde købt patentet af dig til deres SeaCore ;);) Deres system ligger jo meget tæt op af dit :)

Kim 03-12-2008 18:43

Citér:

Originally Posted by Horizonblue (Indlæg 4729)
Jeg har mit eget neutrasalt system(eller rettere princip). Det er stort set gratis at bruge.

Motoren er ganske vist ferskvandskølet, men manifoldene kører på saltvand, så derfor er det en god ide at få saltvandet ud, nu da båden ligger i vandet (om sommeren)

I motorrummet, før søvandspumpen og varmeveksleren, sidder der et vandfilter som jeg selv har monteret, for at si hundestejler m.m. fra.

Når jeg har været ude at sejle, hiver jeg låget af filteret, proper vandslangen fra broen ned i filteret og lukker moderat op for for vandet, så det ikke sprøjter ud over det hele.

Herefter startes motoren og går med lidt over 1000 o/min i et par minutter. Så er der dejlig ferskvand, i stedet for aggressiv saltvand, i havvandsdelen af motor/varmeveksler.

+1 -.ljjj-

Horizonblue 03-12-2008 20:51

Citér:

Originally Posted by Lars T (Indlæg 4769)
Per - havde du været lidt hurtigere ude så kunne det være at Mercruiser havde købt patentet af dig til deres SeaCore ;);) Deres system ligger jo meget tæt op af dit :)

Jeg tror sgu at Mercruiser har haft en spion ude, har gjort det sådan i mange år....:-)

goffy 03-12-2008 22:30

køb volvo så er studsen til at sætte slangen på monteret fra fabrikken

:grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin:


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 05:30.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 127,430
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Davidshany
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 05:30.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden