Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 717
0 medlemmer og 717 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 945, 25-05-2024 at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Motor (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Volvo 8,1gi (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=519)

lille tut 26-10-2008 20:43

Volvo 8,1gi
 
7 Vedhæftelse(r)
Hvad kan/må sådan en koste det er model år 2002-04 han har købt den i 04 den har aldrig været mont i en båd, har kørt to gange i en dymobænk.
Vedhæftelse 329

Vedhæftelse 330

Vedhæftelse 331

Vedhæftelse 332

Vedhæftelse 333

Vedhæftelse 334

Vedhæftelse 335

Hvad tror i:confused:

BrianL 26-10-2008 22:57

Er det hvor meget du må give for den ?
Eller hvor meget det max. er realistisk at få for den ?

Jeg vil sige at det er svært at svare på. Jeg går udfra at motoren basalt set er som ny men at der ikke er nogne form for garanti på den ?

Hvis det er hvad du må give for den så vil jeg gætte på ca. 70000-75000 kroner, men der hård konkurrence hvis du sammenligner med hvad du kan få hvis du køber i USA.

Er det helt skævt med mit bud ? Jeg er ikke så sikker på det. For nogle år siden havde jeg rimelig styr på big block priser men det har jeg ikke længere.

Lars T 27-10-2008 09:24

Interessant..

hvad er historien? hvorfor hev han den hjem?
Hvorfor var den i en bænk? Den skal jo køres til før det giver mening at smide den i en bænk?
Hvad smed den egentlig af hypper og moment i bænken? :)

Brian der er en I'er og ikke en GXI'er - vil det ikke have indflydest på prisen?
Jeg vil mene at der vil være omkring 10-15.000kr prisforskel - jeg vil skyde den til omkring de 65-70k.

BrianL 27-10-2008 09:52

Hvis det er en af de Volvo motorer som Volvo har brugt til test i test bænk så er de blevet solgt billigt i USA.
Jeg er kommet i tanke om at have læst flere indlæg om det på OSO at man kunne købe Volvo test motorer til en slik.

lille tut 27-10-2008 11:25

Det er en jeg har fundet derover, han skriver de har brugt den til nogle forsøg i en bænk lige til hvad ved jeg ikke han sælger den som privat men arbejder i båd verden til daglig.

Hvad den har ydet i bænken ved jeg ikke men det er en 375hk hvis man har en tester kan det vel ses hvor rpm ved de forskellige belastninger og hvor lang tid.

ideen var jeg vil byt den ud med min egen så er der jo lidt hk at gøre godt med og en motor som ikke skulle have kørt noget.

Den står til 6500usd halv pris af ny.

hvad og hvordan mon jeg sikrer mig mod den er ok og hvilken info skal jeg forlange at få:confused:

Miss Mancini 27-10-2008 11:40

Citér:

Originally Posted by lille tut (Indlæg 3202)
Det er en jeg har fundet derover, han skriver de har brugt den til nogle forsøg i en bænk lige til hvad ved jeg ikke han sælger den som privat men arbejder i båd verden til daglig.

Hvad den har ydet i bænken ved jeg ikke men det er en 375hk hvis man har en tester kan det vel ses hvor rpm ved de forskellige belastninger og hvor lang tid.

ideen var jeg vil byt den ud med min egen så er der jo lidt hk at gøre godt med og en motor som ikke skulle have kørt noget.

Den står til 6500usd halv pris af ny.

hvad og hvordan mon jeg sikrer mig mod den er ok og hvilken info skal jeg forlange at få:confused:

Lidt uden for dit spørgsmål, men måske relevant alligevel:

Den amerikanske dollar er desværre i høj kurs i øjeblikket.
Pt er det 5.92,- kr /pr. USD.

Fragten kan være dyr, men en af mine leverandører i USA kan sende en komplet drivlinie for 1000,- USD + 300,- USD for pakning og emballering, så der ikke sker noget med godset, når det skal sejles over Atlanterhavet.

Der skal også betales told og moms af motor og fragt ( tolden på motoren kan jeg ikke huske ), hvilket der også skal kalkuleres med i dit tilfælde.

Jeg vil tro at motoren kan leveres på din adresse i DK for ca. 65000,- all in.

Hvis sælger er en privatperson, ville jeg ikke købe motoren af ham. Jeg ville være nervøs for at der er en fejl, der er bekostelig at udbedre.

Returret er svært, når sælger bor i USA.....:)

lille tut 27-10-2008 13:07

Kan sagtens følge dig Rolf, men hvis nu jeg kan pille en del af prisen og få den til en adresse i tyskland;) ja det skulle have været sidste vinter der var dollaren god

:D

Miss Mancini 27-10-2008 13:43

Citér:

Originally Posted by lille tut (Indlæg 3205)
Kan sagtens følge dig Rolf, men hvis nu jeg kan pille en del af prisen og få den til en adresse i tyskland;) ja det skulle have været sidste vinter der var dollaren god :D

Havde du handlet med en dollarkurs for kort tid siden på 4.7,- DKK / pr. USD, havde det unægteligt været en god handel. Jeg ville vente med at handle motoren indtil det amerikanske præsidentvalg er overstået, for jeg tror at dollarkursen falder, når der falder ro på den politiske scene. Hvor meget er svært at gisne om, men lavere dollarkurs er realistisk.

Hvad skal der ske med den gamle motor....? Den må være billigt til salg....Måske et emne i min Four Winns....:) Det vil blive DK´s hurtigste i sin størrelse...:)

lille tut 27-10-2008 16:58

Ja det er ærgeligt den ikke er nede under 5, men vi må se hvad handlen ender med;)

Kan da godt være vi skal lave en handel du kan jo købe den som en pakkeløsning jeg har jo et SX drev stående med rustfri prop det vil sgu sætte liv i din four winns:D

lille tut 15-11-2008 22:15

Hvad syntes i nu vi er nede i 5000$:rolleyes:

Miss Mancini 15-11-2008 22:25

Citér:

Originally Posted by lille tut (Indlæg 3210)
Ja det er ærgeligt den ikke er nede under 5, men vi må se hvad handlen ender med;)

Kan da godt være vi skal lave en handel du kan jo købe den som en pakkeløsning jeg har jo et SX drev stående med rustfri prop det vil sgu sætte liv i din four winns:D

Jeg holder mig til 5.7 liters V8 MAG MPI, når min motor skal ertsattes...:)

Lars T 17-11-2008 08:18

US$5000 - så kan du reelt stå med en ny motor til omkring 50k - rimelig billigt må man da sige :)

lille tut 17-11-2008 15:26

Ja det er også sådan jeg tænkte, ikke for den gamle fejler noget, men du ved godt det er rat når der sker noget nyt-dlof--f

Men lad os se ville hellere ha det var en gxi den yder jo lidt mereDDriver

Lars T 17-11-2008 19:42

Tja hvad yder din 7.4 310-315-330- 365?
For hvis den er på de 330 eller 365 så er der helt sikkert ikke den store forskel..

Miss Mancini 17-11-2008 20:02

Citér:

Originally Posted by lille tut (Indlæg 3934)
Ja det er også sådan jeg tænkte, ikke for den gamle fejler noget, men du ved godt det er rat når der sker noget nyt-dlof--f

Men lad os se ville hellere ha det var en gxi den yder jo lidt mereDDriver

Gad vide om din nuværende 7.4 liters kan bruges i min båd....:)

lille tut 17-11-2008 22:02

Den yder 310 så der er da lidt forskel.

Rolf den kan nok være der, kan være du skal have savet lidt i sæder i bag.DDriver

Miss Mancini 18-11-2008 00:29

Citér:

Originally Posted by lille tut (Indlæg 3971)
Den yder 310 så der er da lidt forskel.

Rolf den kan nok være der, kan være du skal have savet lidt i sæder i bag.DDriver

Så så, ikke friste.....:)

lille tut 18-11-2008 19:18

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 3972)
Så så, ikke friste.....:)

Nå nå har du målt hullet-dlof--f-.ljjj-

Lars T 18-11-2008 19:53

Jeg har marinefedt og et skohorn..

Jess 18-11-2008 20:12

Citér:

Originally Posted by lille tut (Indlæg 3971)
Rolf den kan nok være der, kan være du skal have savet lidt i sæder i bag.DDriver

Come on Rolf, det er da den fedeste måde at lave en høj stol til steddatteren .ghw-


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:35.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 115,520
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, FortuneTigerJsd683Boamy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:35.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden