Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 181
0 medlemmer og 181 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Generelle spørgsmål (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=57)
-   -   Anderkendelse af duelighedsbevis speedbådskørekort etc. (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=726)

ENN 20-12-2008 09:22

Anderkendelse af duelighedsbevis speedbådskørekort etc.
 
Svenskerne indfører fra 2011 et krav om obligatorisk "förerintyg" og "högfartsintyg" for bådejere, har man en hurtig båd skal man have begge beviser

Nu sejler jeg jo i sverige og derfor har jeg gentagne gange forespurgt Det svenske sjöfartsverk og den Danske søfartsstyrelse om Sverige vil kræve disse beviser for en Dansker der har erhvervet Duelighedsbevis - men de kan ikke svare mig entydigt

Sagen er den at en fører af Dansk båd der sejler til Sverige og rundt på søer der er besejlingsbare fra havet med sikkerhed ikke kan afkræves andre beviser end dem der kræves for at føre båden i Danmark - men når man sejler på en Indsø der ikke er besejlingsbar fra havet af kan Svenskerne stille andre krav hvis de vil

Så jeg er godt nok i vilrede omkring om jeg nu skal erhverve et svensk "förerintyg" og "högfartsintyg" for lovligt at kunne sejle på søen efter 2011 og myndighederne kan ikke svare mig

Spørgsmålet er nemligt kompliceret idet Sommen som søen hedder nok er i forbindelse med havet via Roxen etc. men svartåen er ikke besejlingsbar hvilket betyder at man ikke kan sejle fra fx Østersøen og ind i sommen (der er også 200 meters højdeforskel) og dernæst er det næste fundamentale spørgsmål - er min båd Svensk eller Dansk? det kan de heller ikke enes om jeg vil mene den er midt imellem og nationaliteten må afhænge af flaget båden fører og af hvor den er forsikret (men igen det komplicerer det yderligere da den er Tysk forsikret) for at krydre sagen yderligere har jeg forespurgt hvordan besejlingsbar skal defineres idet en lille kajak nok vil kunne skubbes/bæres op af svaråen og forbi vandfald etc (selv om den er et par hundrede km lang) så hvis åen (som egentligt er en elv) kan besejles med en kajak er den så besejlingsbar? det har de ikke kunnet svare på

Jeg har nu igen skrevet til Søfartsstyrelsen for at få et klart svar - men får formentligt ikke noget:(

Manorwar 20-12-2008 11:27

forsikringsteknisk er der ingen problemer,din fordikring dækker helt europa inkl sverige -.ljjj-


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 127,463
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, DeanneKoni
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:34.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden