Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
|
Hehe, jamen hvis du skal bruge 2 stk og jeg skal bruge 2 stk, så kan vi vel sætte en serieproduktion i gang af de stumper der skal laves :-)
Det var godtnok ikke mange penge for de der øser i Tyskland, men de har da været på månen og tilbage igen, med de kilometer.
Så det ville da nok være en god ide at lukke dem op og overhale dem. Jeg har egentlig ikke undersøgt hvad det vil koste at sætte sådan et par maskiner i stand. Havde bare lidt på fornemmelsen at det ikke er helt gratis.
Hvis man afleverer en blok med stempler, krumtap osv i, til et cylinderfirma og får den tilbage, opboret, nye stempler, lejer osv, er man over 10000 kr fattigere. Har spurgt ved et par cylinderfirmaer. Det var så for en 4 cyl benzinmotor, en 6 cyl er nok ikke billigere.
Derefter skal man så i gang med at lave topstykke, pumpe, dyser......
Som Rolf skriver, skal man måske nok være forsigtig med turbomaskiner, selvom det jo er tillokkende med lidt flere hk.
Der er også mere bøvl med at marinisere turbomotoren, mere rørføring, måske vandkølet turbo...
Måske var det bedre med OM 606 motoren med 136 hk (uden turbo) 24 ventiler, 5000 o/min ikke værst, men drejningsmomentet er ikke imponerende, 210 Nm. Det er da okay, men en gammel 6 cyl LT 2,4 turbodiesel har næsten det samme..............