Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 175
0 medlemmer og 175 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #10  
Gammel 19-05-2009, 20:26
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
HB Det var netop pga. jeg læste på din hjemmeside at jeg fik ideen. Så nu hænger du på den

Prøv at se de her, er det ikke det vi ude i? ( det mange km. Men for silvan, man ku jo lige renovere satanerne inden man smider dem i. Stumperne koster ingen ting.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=2

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=2
Hehe, jamen hvis du skal bruge 2 stk og jeg skal bruge 2 stk, så kan vi vel sætte en serieproduktion i gang af de stumper der skal laves :-)

Det var godtnok ikke mange penge for de der øser i Tyskland, men de har da været på månen og tilbage igen, med de kilometer.

Så det ville da nok være en god ide at lukke dem op og overhale dem. Jeg har egentlig ikke undersøgt hvad det vil koste at sætte sådan et par maskiner i stand. Havde bare lidt på fornemmelsen at det ikke er helt gratis.

Hvis man afleverer en blok med stempler, krumtap osv i, til et cylinderfirma og får den tilbage, opboret, nye stempler, lejer osv, er man over 10000 kr fattigere. Har spurgt ved et par cylinderfirmaer. Det var så for en 4 cyl benzinmotor, en 6 cyl er nok ikke billigere.

Derefter skal man så i gang med at lave topstykke, pumpe, dyser......

Som Rolf skriver, skal man måske nok være forsigtig med turbomaskiner, selvom det jo er tillokkende med lidt flere hk.

Der er også mere bøvl med at marinisere turbomotoren, mere rørføring, måske vandkølet turbo...

Måske var det bedre med OM 606 motoren med 136 hk (uden turbo) 24 ventiler, 5000 o/min ikke værst, men drejningsmomentet er ikke imponerende, 210 Nm. Det er da okay, men en gammel 6 cyl LT 2,4 turbodiesel har næsten det samme..............
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 127,481
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Thomasshone
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:38.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden