Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
er glad for du har gået over i den båd med bil maskiner i skibet
Nu spørger jeg bare fordi jeg har tilbragt en hel dag i en bil med den motor, hvad med en Kia Carnival 2.9Crdi, ku den motor ikke bruges? 144hk, den slæver sku godt 
|
Jo, de nye dieselmotorer generelt er velegnede som marinemotorer, helvedes moment og ingen vægt. Det eneste jeg er lidt bekymret for, er alt det elektroniske halløj der skal til, før de moderne dieselmaskiner kan køre.
Når man har flået motoren ud af bilen og har hevet en masse stik og slanger fra hinanden, kan man få noget strikket sammen igen, der virker?
Et komplet diagram over diverse ledninger og slanger er selvfølgelig en hjælp.
En gammel dieselhakker som Mercedes'en har kun ganske få ledninger, det er ikke nødvendigt med noget diagram, for det giver stort sig selv hvordan det skal kobles. Desuden er jeg mere tryg ved en ældre motor. Er der diesel på den, så kører den.
Nyere motorer har en masse stikforbindelser, til følere, dyser osv. Dårlige forbindelser/defekte følere her betyder problemer.
Jeg er måske nok lidt gammeldags på det område. På et eller andet tidspunkt er man jo nød til at overgive sig til den nye teknologi.
Ved bare at Volvo har haft en del knas med deres D-serie.
I tilfældet hvor man skal have to motorer, er faren selvfølgelig ikke så stor, det skulle da være usandsynligt om begge maskiner brækker ned, på samme tid.