Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 117
0 medlemmer og 117 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #5  
Gammel 15-08-2010, 06:03
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Citér:
Originally Posted by BrianL Se indlæg
Er du helt sikker på det ?

I så fald er Mercurys anbefaling anderledes for en 4,3 liters V6 i forhold til small og big block V8 .

Til Big block V8 skal der bruges "Perfect seal" på topstykke boltene og til min Mercury Racing small block V8 skal der bruges PFTE sealant.

Men ifølge Rolf skal der ikke bruges noget på en 4,3 liters V6.

Har lige set i Mercruisers service manual nr 32 for nyere 4.3 liters V6 (fra serienummer 0M323781) skal der bruges Loctite 565 PST (Pipe sealant with Teflon), men jeg ved ikke hvad der gælder for ældre 4,3 liters maskiner ?
Jeg talte med et aut. MerCruiser værksted for kort tid siden omkring samme emne, og her var deres anbefaling, at boltene ikke skulle have pakningsmasse/Loctite. Den omtalte motor var en 4.3 liter V6, årg. 1991.

Måske det er ændret med tiden - det må undersøges.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 126,118
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Jasonwer
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 01:43.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden