» Online brugere: 234 |
0 medlemmer og 234 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

15-08-2010, 06:03
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by BrianL
Er du helt sikker på det ?
I så fald er Mercurys anbefaling anderledes for en 4,3 liters V6 i forhold til small og big block V8 .
Til Big block V8 skal der bruges "Perfect seal" på topstykke boltene og til min Mercury Racing small block V8 skal der bruges PFTE sealant.
Men ifølge Rolf skal der ikke bruges noget på en 4,3 liters V6.
Har lige set i Mercruisers service manual nr 32 for nyere 4.3 liters V6 (fra serienummer 0M323781) skal der bruges Loctite 565 PST (Pipe sealant with Teflon), men jeg ved ikke hvad der gælder for ældre 4,3 liters maskiner ?
|
Jeg talte med et aut. MerCruiser værksted for kort tid siden omkring samme emne, og her var deres anbefaling, at boltene ikke skulle have pakningsmasse/Loctite. Den omtalte motor var en 4.3 liter V6, årg. 1991.
Måske det er ændret med tiden - det må undersøges.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

15-08-2010, 07:10
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Jeg har søgt på forskellige foraer i USA, og de indlæg/tråde der omhandler "smøremiddel til topbolte" fortæller, at topboltene KAN smøres med Loctite "sealer", men ikke Loctite "Locker". Langt de fleste bådejere, har dog valgt at smøre de afrensede topbolte med alm. motorolie.
I de tilfælde, hvor jeg har skulle lave topstykker, så har jeg også benyttet alm. motorolie i samlefasen.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

15-08-2010, 09:49
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: Midtjylland
Indlæg: 119
|
|
Hmm
Hvad så med de bolt huller hvor der er hul direkte ned i vandkammeret det kan da rende op omkring gevinderne og op i topstykket hvis man ikke give det noget ?
|

15-08-2010, 10:48
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by madzch
Hmm
Hvad så med de bolt huller hvor der er hul direkte ned i vandkammeret det kan da rende op omkring gevinderne og op i topstykket hvis man ikke give det noget ?
|
Det mener jeg også, og da adskillige ejere af GM V8 motorer netop har haft problemer med utætheder omkring gevindet i topstykkeboltene SELVOM de har brugt anbefalede sealere, så undrer det mig noget at der kan bruges motorolie eller slet ingenting.
Men igen jeg kender ikke den 4,3 liters, men baseret på madzch's koimmentar om at der er hul direkte ned i vandkammeret, så skal der altså bruges en sealer hvis man vil have det tæt.
Men måske er nogle bare heldige at det bliver tæt selvom de ikke bruger en sealer, eller også ved de ikke at de har en utæthed.
Sidst redigeret af BrianL; 15-08-2010 kl. 12:12.
|

15-08-2010, 10:51
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: Midtjylland
Indlæg: 119
|
|
jeg kan ikke lige se hvordan det skal holde tæt uden en form for tætningsmasse
|

15-08-2010, 11:32
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
Da jeg skiftede toppakning på min 4,3L købte jeg et uoiginalt paknings set til marine hos Lynegård i Køge, "da du har ferskvandskøling kan du også bare købe et bilset men så skal du købe sealer ved siden af " sagde han.
ikke bare top bolte men også bolte der har forbindelse med olie skal seales
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

18-08-2010, 15:35
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: Midtjylland
Indlæg: 119
|
|
Er der ingen der ved hvad jeg kan bruge i manualen står der at jeg skal bruge noget "non-hardning sealer on the threads"
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,032
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, anate9 |
|