Citér:
Originally Posted by Skibsbyggeren.
Det kan undre, at ejeren ikke har læst instruktionsbogen - jeg er da ganske sikker på, at der findes et kapitel der omhandler vinterkonservering. I mine instruktionsbøger fra 1977 på Ford Sabre motorerne er der ikke mindre end 3 sider omhandlende konservering for vinteren. med 3 timer på "klokken" skulle man tro at der havde været tid nok til at sætte sig ind i dette emne, tiden er da ikke brugt på vandet?
|
Jeg har den mening at 99% af dem der oplever frostsprængning af motoren er selvforskyldt. Vand og frost burde få alle alarmklokker til at ringe.
i Volvo`s instruktionsbog er der en afsnit der omhandler vintersejlads om hvordan man tømmer motorer/pumpe/slanger for vand hver gang der har været sejlet/startet i frostvejr, men det burde alm. logik også fortælle.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år