Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 126
1 medlemmer og 125 gæster
Michaelraw
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #3  
Gammel 08-03-2011, 16:20
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Citér:
Originally Posted by Albjerg Se indlæg
Er det en fordel at have et søvandsindtag istedet for at "hente" vandet gennem drevet som jeg gør på min?
Som nævnt, så er det en mere simpel løsning. Når vandet skal suges igennem drevet, er der mange snørklede passager som nemmere kan stoppe til, blive utætte + slangen mellem transom og drev som kan blive utæt. Et kendt problem på Volvo Aquamatic drev er at den studs som sidder under kardanbælgen tærer op og bliver utæt. Derved render motoren varm når man planer og køler fint ved lav fart.

Et hul i bunden og en slange op til pumpen, så er der ikke ret meget der kan gå galt og det er nemt at inspicere for lækage.

Jeg bilder også mig selv ind at dette princip køler bedre, end at suge vand igennem drevet.

Hvis ikke hullet er i båden i forvejen, skal man så lige bide tænderne sammen og lave det, hvis man vil have denne form køling......
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 126,115
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, ordina omicidio
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:53.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden