Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 165
0 medlemmer og 165 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #13  
Gammel 12-07-2011, 19:56
HansNielsen
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Med vinterkonservering tænker jeg på den kraftige konserveringsolie, som mange bruger til at drukne motoren med.

Omvendt, hvis iridium tændrør er det optimale på motorer, så kan man blot undlade at bruge konserveringsolie ifb. med vinterkonserveringen af motoren.
Er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du skriver. Men vinterkonservering skal selvfølgelig stadig foretages som normalt. Iridium tændrørerne burde overhovedet ikke have problemer med dette, og pga den ernorme varmeudvikling elektroden laver ved gnist, ville denne olie/sod hurtig blive brændt væk.

Mine erfaringer stammer 95% fra motorcykler og biler, og her fungere de perfekt. Men en bådmotor er på ingen måde anderledes, og i tilfælde af den omtalte "pumpede" motor, er jeg sikker på, at der sidder iridium tændrør i. Hvis ikke ville det absolut være en fordel med disse.

Jeg skal lige tilføje, at jeg ikke lever af at sælge NGK Iridium tændrør til både.

**************************************
NGK: IX iridium


Iridium IX Plug, 14mm Thread Size, 11mm (7/16") Reach, 5/8" (16mm) Hex Size, Tapered Seat, Resistor, Solid Terminal Nut, Fine Wire (0.6mm) Iridium Center Electrode, Tapered Cut Ground Electrode, .035" (0.9mm) Gap, Heat Range 6

NGK iridium plugs represent the ultimate evolution of spark plug technology and performance. The iridium center electrode is both stronger and harder than platinum. This allows NGK engineers to design an ultra-fine (0.6mm)center electrode reducing the voltage requirement for spark. This allows for a brighter, stronger spark from your existing ignition system. The ground electrode has a tapered cut at the firing end which reduces quenching for better flame core growth and increased ignitability. The combination of fine wire center electrode and tapered cut ground will increase performance, improve acceleration, and fuel efficiency.
***********************************************

Lidt mere kan læses på dansk her: http://www.e-pages.dk/kawasaki/20/
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 126,142
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, KianaCelf
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:24.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden