Fenderen.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 149
0 medlemmer og 149 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar

Emne værktøjer Visning af emner
Gammel 12-07-2011, 07:28
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by HansNielsen Se indlæg
Jeg vil helt klart anbefale Iridium tændrør, også til 10+ både. 50 timer og vinterkonservering vil ikke ændre på dette. Gnisten vil være optimal heleiden og derfor bedre forbrænding. Jeg har til dagligt med motorcykler at gøre, og selv gamle "oliebrændere" får en meget bedre motorgang, samt starter altid. Eneste "negative" er prisen.
Med vinterkonservering tænker jeg på den kraftige konserveringsolie, som mange bruger til at drukne motoren med.

Omvendt, hvis iridium tændrør er det optimale på motorer, så kan man blot undlade at bruge konserveringsolie ifb. med vinterkonserveringen af motoren.
Gammel 12-07-2011, 19:56
HansNielsen
Gæst

Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Med vinterkonservering tænker jeg på den kraftige konserveringsolie, som mange bruger til at drukne motoren med.

Omvendt, hvis iridium tændrør er det optimale på motorer, så kan man blot undlade at bruge konserveringsolie ifb. med vinterkonserveringen af motoren.
Er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du skriver. Men vinterkonservering skal selvfølgelig stadig foretages som normalt. Iridium tændrørerne burde overhovedet ikke have problemer med dette, og pga den ernorme varmeudvikling elektroden laver ved gnist, ville denne olie/sod hurtig blive brændt væk.

Mine erfaringer stammer 95% fra motorcykler og biler, og her fungere de perfekt. Men en bådmotor er på ingen måde anderledes, og i tilfælde af den omtalte "pumpede" motor, er jeg sikker på, at der sidder iridium tændrør i. Hvis ikke ville det absolut være en fordel med disse.

Jeg skal lige tilføje, at jeg ikke lever af at sælge NGK Iridium tændrør til både.

NGK: IX iridium

Iridium IX Plug, 14mm Thread Size, 11mm (7/16") Reach, 5/8" (16mm) Hex Size, Tapered Seat, Resistor, Solid Terminal Nut, Fine Wire (0.6mm) Iridium Center Electrode, Tapered Cut Ground Electrode, .035" (0.9mm) Gap, Heat Range 6

NGK iridium plugs represent the ultimate evolution of spark plug technology and performance. The iridium center electrode is both stronger and harder than platinum. This allows NGK engineers to design an ultra-fine (0.6mm)center electrode reducing the voltage requirement for spark. This allows for a brighter, stronger spark from your existing ignition system. The ground electrode has a tapered cut at the firing end which reduces quenching for better flame core growth and increased ignitability. The combination of fine wire center electrode and tapered cut ground will increase performance, improve acceleration, and fuel efficiency.

Lidt mere kan læses på dansk her: http://www.e-pages.dk/kawasaki/20/
Reply With Quote
Gammel 14-07-2011, 01:22
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Billeder: 108
Hvad blev der af de gode gamle Motorcraft-tændrør?
Reply With Quote
Svar

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump