Citér:
Originally Posted by Lindegaard
se der har vi måske noget..
forrige ejer sagde at det var ligegyldigt hvordan batteriomskifteren stod, da han havde fået ny lader i, og at den klarede det hele, måske den har indbygget noget á la septor teknikken, det må jeg lige undersøge..
har undret mig over at der kun bruges den ene udgang på laderen, da der ellers er 1 til start batteri, og 3 til forbrugsbatterier, bovpropel, anker osv...
går baglæns.. det virker som det mest fornuftige..
findes der ingen steder man kan købe kabler til fornuftigere penge end hos de "gridske" båd butikker??
tænkte lidt at de vel er samme type som til biler/lastbiler...
har googlet lidt, men priserne er enten det samme ellers skal man købe useelige mængder
|
Nu bor jeg ude på landet så jeg køre gerne ind til den lokale smed/maskinforretning der forhandler alt til landbruget. Jeg køber mine kabler der og kan få det i de længder jeg skal bruge. Kablerne er de samme ville jeg mene.Kabler er dyre. Jeg ville gå systemet igennem og få en forståelse hvordan det virker det gør det nemmere og overskue. Fordelen ved mit septor system er at når jeg sejler lader den altid startbatteriet op først så jeg kan starte igen derefter forbrugsbatterierne. Jeg har intet andet koblet på startbatteriet end starteren. Har prøvet at ikke kunne starte pga fladt batteri.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.