Citér:
Originally Posted by Rolf T
Ja, båden er ingen performance båd, så i min optik vil en 4-bladet alupropel være det optimale.
Sejler du med en 3-bladet alupropel nu, vil du bl.a få følgende fordele ved at skifte til en 4-bladet alupropel;
- Hurtig acceleration
- Lavere cruising speed og dermed lavere motoromdrejninger ( ca. 100 - 200 omdr.min. )
- Bedre greb i vandet
Du vil med overvejende sandsynlighed tabe på topfarten i forhold til en 3-bladet alupropel, men det er småtingsafdelingen - ca. 1 - 2 miles.
|
Tusind tak, for det fine svar

Jeg har lige pt. en standard 4 bladet skrue på? Det var fordi jeg havde set en båd magen til, som havde en Mercruiser B1 - 14 * 19P Vengeance 3-bladet på, og han nåede op på de ca. 40 knob, og den havde en rigtig god effekt. Det skal lige siges, at hans båd primært blev brugt til vandski, wakeboard osv, så tænkte at det var ganske fint til mig også...