Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 432
2 medlemmer og 430 gæster
LeroyDut, RobertFaito
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #3  
Gammel 03-11-2013, 13:44
ms87 ms87 er offline
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2013
Bopæl: København
Indlæg: 6
Citér:
Originally Posted by Rolf T Se indlæg
Ja, båden er ingen performance båd, så i min optik vil en 4-bladet alupropel være det optimale.

Sejler du med en 3-bladet alupropel nu, vil du bl.a få følgende fordele ved at skifte til en 4-bladet alupropel;

- Hurtig acceleration
- Lavere cruising speed og dermed lavere motoromdrejninger ( ca. 100 - 200 omdr.min. )
- Bedre greb i vandet

Du vil med overvejende sandsynlighed tabe på topfarten i forhold til en 3-bladet alupropel, men det er småtingsafdelingen - ca. 1 - 2 miles.


Tusind tak, for det fine svar Jeg har lige pt. en standard 4 bladet skrue på? Det var fordi jeg havde set en båd magen til, som havde en Mercruiser B1 - 14 * 19P Vengeance 3-bladet på, og han nåede op på de ca. 40 knob, og den havde en rigtig god effekt. Det skal lige siges, at hans båd primært blev brugt til vandski, wakeboard osv, så tænkte at det var ganske fint til mig også...
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 129,128
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, WendiDuck6
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:35.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden