Den værdi du søger, må være afhængig af havtemperaturen, motorens temperatur og flowet igennem motoren.
En alarm monteret fx på motorblokken eller termostathuset, kan give et retvisende billede af varmevekslerens formåen mht. køling.
Jeg har endnu ikke set en SEAKAMP varmeveksler, som var groet til i køleaggregatet.
Køleproblemer på bådmotorer skal som oftest findes i manglende "flow", og her er der flere fejlmuligheder bl.a;
- Impeller
- "Knæk" på kølevandsslange i transom
- Tilstoppet oliekøler til servostyring ( hvis servostyring monteret )
- Defekt cirkulationsvandpumpe
- Tilstoppet udstødningsmanifold og afgangsknæ
		
		
		
		
		
			
				__________________
				Chi non risica, non rosica
			
		
		
		
		
		
			
				
				
					
						Sidst redigeret af Miss Mancini; 07-02-2015 kl. 20:46.