| 
				
			 | 
		
		
			
				
	
		  | 
	
	
 
 
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				09-04-2010, 22:42
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: May 2009 
					Bopæl: Bramming 
					
					
						Indlæg: 772
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	| 
		
	
		
		
			
			 
				
				Brændstofs filter VP tamd 40B
			 
			 
			
		
		
                  
		Hej alle. 
Kan en eller anden sige mig hvilket filter type dette er? Er det det man kalder Cav filter? Kan man få en gennemsigtig bowle så man kan se evt. skidt/vand? Hvor kan jeg købe filtere henne? 
 
 
Hilsen Jan 
		
		
		
			
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Scand 32 Atlantic årgang 1984. 
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel. 
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643 
 
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T. 
 
Tidligere både: 
Banner 28 årgang 1974 
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel 
BW 71C 1:1 
Fast aksel 
14"/11" 4 bladet bronze skrue. 
 
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T. 
 
14' Vator styrepults jolle årgang? 
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
			 
		
		
		
		
		
	
	 | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				10-04-2010, 21:43
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: www.nytdrev.dk 
					
					
						Indlæg: 3,500
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  Softice
					 
				 
				Hej alle. 
Kan en eller anden sige mig hvilket filter type dette er? Er det det man kalder Cav filter? Kan man få en gennemsigtig bowle så man kan se evt. skidt/vand? Hvor kan jeg købe filtere henne? 
Hilsen Jan 
			
		 | 
	 
	 
 Det er godt nok en filter-installation af kaliber.
 
Det er ikke en CAV installation vurderet ud fra de kataloger jeg har.
 
nytdrev.dk kan tilbyde to applikationer:
 
- CAV installation 
- RACOR installation
 
CAV virker lidt spinkel sammenlignet med RACOR, men kan uden tvivl skaffes på hvert andet gadehjørne, når filteret skal skiftes. RACOR er langt mere professionelt, hvor et ekstra filter i kistebænken vil være at anbefale. Det er ikke alle steder på de danske havne, hvor der kan skaffes RACOR filtre.
 
Jeg ville vælge en RACOR løsning med 10 micron filtrering.
 
CAV og RACOR er med seperat vandudskiller.  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Chi non risica, non rosica
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				10-04-2010, 22:04
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: May 2009 
					Bopæl: Bramming 
					
					
						Indlæg: 772
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Jow det er noget af et filter setup, men det er vist nødvendig, da der er 2 separate tanke uden inter connection mellem tankene. Den suger fra begge tanke og når der er brugt for meget fra den ene tank så kan man lukke for den. 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Scand 32 Atlantic årgang 1984. 
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel. 
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643 
 
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T. 
 
Tidligere både: 
Banner 28 årgang 1974 
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel 
BW 71C 1:1 
Fast aksel 
14"/11" 4 bladet bronze skrue. 
 
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T. 
 
14' Vator styrepults jolle årgang? 
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				10-04-2010, 23:52
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: www.nytdrev.dk 
					
					
						Indlæg: 3,500
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Hvorfor ikke montere en seperat vandudskiller fra begge tanke ? 
 
Samme brændstoffilter til begge tanke lyder som en "nødløsning" ! 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Chi non risica, non rosica
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				11-04-2010, 02:41
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 ? 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: nordjylland 
					
					
						Indlæg: 1,949
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		"Nødløsning" 
Synes jeg ikke. men det er til en hver tid at fortrække et filter fra hver tank, jeg har selv to tanke, men de er forbundne og der suges kun fra en  tank og det er den anden der  fyldes på. 
jeg er ikke sikker på at det er optimalt men det virker. 
På min fødeslange til pumpe og flowmåler er der de forskrevne filtrer, og de må også være nok i dit tilfælde. 
Hvis de samles et sted. 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Coronet 31 aft cabin. 
1975 
Perkins ht6.354m  145 HK. 
Fast skrueaksel. 
 
Aquaquick 2,35m. RIB.  2009 
M. styrepult. 
Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012 
 
Tidligere båd. 
Century Mirada 270 XL   1990 
Volvo Penta 570A 275 HK. 
Volvo Penta Dp290A. 
 
Tidligere båd. 
Fletcher arrowflyte bravo  
Mercury 115hk. 6 cyl inline. 
"tower of power"
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				11-04-2010, 07:45
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: May 2009 
					Bopæl: Bramming 
					
					
						Indlæg: 772
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  nytdrev.dk
					 
				 
				Det er godt nok en filter-installation af kaliber. 
 
Det er ikke en CAV installation vurderet ud fra de kataloger jeg har. 
 
nytdrev.dk kan tilbyde to applikationer: 
 
- CAV installation 
- RACOR installation 
 
CAV virker lidt spinkel sammenlignet med RACOR, men kan uden tvivl skaffes på hvert andet gadehjørne, når filteret skal skiftes. RACOR er langt mere professionelt, hvor et ekstra filter i kistebænken vil være at anbefale. Det er ikke alle steder på de danske havne, hvor der kan skaffes RACOR filtre. 
 
Jeg ville vælge en RACOR løsning med 10 micron filtrering. 
 
CAV og RACOR er med seperat vandudskiller. 
			
		 | 
	 
	 
 Så fandt jeg filteret  http://www.pagegangster.com/p/gatz1/335/
Det der bekymre mig er at det kan bruges til diesel anlæg op til 60 hk. Hvad er det der sætter begrænsningen? 
Kan det være gennemstrømningen. Jeg har ingen problemer med at nå max omdrejninger.  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Scand 32 Atlantic årgang 1984. 
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel. 
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643 
 
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T. 
 
Tidligere både: 
Banner 28 årgang 1974 
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel 
BW 71C 1:1 
Fast aksel 
14"/11" 4 bladet bronze skrue. 
 
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T. 
 
14' Vator styrepults jolle årgang? 
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				11-04-2010, 14:05
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Kaptajn af eget skib 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: MidtSj 
					
					
						Indlæg: 474
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  Softice
					 
				 
				Så fandt jeg filteret  http://www.pagegangster.com/p/gatz1/335/
Det der bekymre mig er at det kan bruges til diesel anlæg op til 60 hk. Hvad er det der sætter begrænsningen? 
Kan det være gennemstrømningen. Jeg har ingen problemer med at nå max omdrejninger.  
			
		 | 
	 
	 
 Ja det er gennemstrømningen i filter og kanaler (bag ved studser) der begrænser 
mængden af disel, måske der er mål på hvor mange Liter der kan komme igennem per min.?  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Hilsen Kim   
MerCruiser 350mag.mpi ..     med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe   
Yamaha v8 drev
			  
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
 
	
		  | 
	
	
 
 
	
	
	 
	
 
	
		
	
		 
		Indlæg regelment
	 | 
 
	
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner 
		Du må ikke lave indlæg 
		Du må ikke vedhæfte filer 
		Du må ikke redigere dine indlæg 
		 
		
		
		
		
		HTML kode er Off 
		 
		
	  | 
 
 
	 | 
	
		
	 | 
 
 
 
	
	
		
	
	
 
			 | 
		
		
			
				
	
		
			
				| 
				
				» Statistikker | 
			 
		
		
			
				
	
		
			Medlemmer: 129,261 
			Emner: 5,115 
			Indlæg: 47,923 
			
			
		
	 | 
 
	
		| Velkommen til vores nyeste medlem, NateHagena | 
	 
			
		
	 
 
			 |