Citér:
Originally Posted by Softice
Jamen så er der kun en ting at gøre gå baglands fra starteren og rens så kan det være du finder fejlen. Nu ved jeg ikke hvordan dit batteri system er bygget op, men jeg vil ofre mellem 50mm2 og 75mm2 til starteren. Jeg er for min egen regning modstander af batteriomskifter for det kan give en del problemer med at hvor omskifteren skal stå når man sejler og eller lader fra land. Jeg har i mit system et separat startbatteri og 3 forbrugsbatterier bygget op over septor skillerælæer så er der ingen forvirring hvor omskifteren skal stå når man sejler eller ligger for landstrøm det er automatisk og batterierne er altid ladet op. Jeg ved ikke lige hvordan man gør med 2 motorer.
Mit stelkabel sidder på svinghjuls flangen.
|
se der har vi måske noget..
forrige ejer sagde at det var ligegyldigt hvordan batteriomskifteren stod, da han havde fået ny lader i, og at den klarede det hele, måske den har indbygget noget á la septor teknikken, det må jeg lige undersøge..
har undret mig over at der kun bruges den ene udgang på laderen, da der ellers er 1 til start batteri, og 3 til forbrugsbatterier, bovpropel, anker osv...
går baglæns.. det virker som det mest fornuftige..
findes der ingen steder man kan købe kabler til fornuftigere penge end hos de "gridske" båd butikker??
tænkte lidt at de vel er samme type som til biler/lastbiler...
har googlet lidt, men priserne er enten det samme ellers skal man købe useelige mængder