Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 240
0 medlemmer og 240 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #3  
Gammel 25-09-2008, 07:53
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Ja, Mercruiser Bravo drevet kunne også være en mulighed, men der er fordele og ulemper ved dette valg, som jeg ser det ( ret mig gerne hvis jeg tager fejl ):

BRAVO drevet, fordele og ulemper:
a) Konisk kobling. Intet klunk ved gearskift.
b) Mange drevdele er patenterede og kan ikke skaffes uoriginalt.
c) Propellere til Bravo III kan ikke skaffes uoriginalt.
d) Mindste propeltype til Bravo III er 22" ( jeg sejler med 19" i dag ).
e) Bravo transom ( Bravo I/III ) er 1200,- USD dyrere end til Alpha.
f) Bravo drevet er 1000,- USD dyrere end Alpha drevet ( originalt Alpha drev ).
g) Bravo drevet er 2600,- USD dyrere end et uoriginalt drev, som jeg selv kan købe ind i USA.

Alpha One drevet, fordele og ulemper:
a) Klonk ved gearskift ( som ENN også påpeger )
b) Verdens mest gennemprøvede og mest solgte drev.
c: Der kan skaffes alle drevdele både originalt og uoriginalt.
d) Alle propellere kan skaffes både originalt og uoriginalt.
e) Billige drevdele og tilbehør.
f) Prismæssigt overlegent ift. Volvo Penta og Mercruiser Bravo drevet.

Nu snakkes der også MPI motor ( med direkte benzinindsprøjtning ) som en mulighed fremfor den almindelige karburatormodel. Jeg har sejlet i en Chapparral med en 4.3 liters Mercruiser MPI ( 220 HK ) og den sejler virkelig godt. Mange ejere beretter om lavere brændstofforbrug med MPI kontra karburatormodel ( hvad siger vor bruger KIM til det. Han har jo tidligere skiftet fra karburator til MPI ), men jeg frygter måske en smule, at meget af elektronikken er sårbar i det maritime miljø, hvor karburatormodellen bare sejler derudaf.

En anden mulighed er ferskvandskøling, som jeg virkelig godt kunne tænke, men umiddelbart ser det ud til, at der ikke er plads til varmeveksleren i motorrummet pga. sofaen agter. Hvis der skal ferskvandskøling på motoren, skal hele sofaarrangementet laves om, hvilket også giver mindre plads i cockpittet.....

Jeg må lige summe over, hvad jeg skal gøre. Vinteren er jo oplagt til motorudskiftning....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
NYHED - konvertering fra OMC Cobra til Alpha One Gen I/II Miss Mancini Drev og propeller 4 28-08-2012 12:22
Konvertering af huslån Lars T Off topic 6 13-11-2008 18:05

» Statistikker
Medlemmer: 127,929
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Richarddeask
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:59.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden