Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 152
2 medlemmer og 150 gæster
Glassykw, Kennethunose
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 28-09-2008, 14:02
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by ENN Se indlæg
Ferskvandskøling er et must i mine øjne - du kan få kit (fra San Juan Engineering) hvor varmeveksleren kan placeres hvor som helst i båden - så pladsen bør ikke være et problem da varmeveksleren ikke behøver sidde på motoren - eller sågar i motorrummet.
Så bliver det jo straks interessant hvis varmeveksleren kan placeres uden for motorrummet.

Jeg overvejer at lave om på sofaarrangementet agter, for at få mere plads til rådighed. Pladsen er lidt trang, når der både skal være plads til "blå cola", højttalere og kvinder....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #2  
Gammel 28-09-2008, 16:44
Kim's Avatar
Kim Kim er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
Billeder: 57
Wink

Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Så bliver det jo straks interessant hvis varmeveksleren kan placeres uden for motorrummet.

Jeg overvejer at lave om på sofaarrangementet agter, for at få mere plads til rådighed. Pladsen er lidt trang, når der både skal være plads til "blå cola", højttalere og kvinder....
Kan du ikke bare placere kvinderne oven på varmeveksleren
__________________
Hilsen Kim
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe
Yamaha v8 drev
Reply With Quote
  #3  
Gammel 28-09-2008, 18:29
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
rolf - sorry hvis jeg bryder tråden..
hvorfor ikke 4.3MPI'er med VP Duo/Bravo III løsningen?
Har du sejlet i en båd med Dou/BravoIII? næsten gang vil jeg vælge en med duoprop det er 100% sikkert med mindre båden er for "lille" = sub 1500kg og 20 fod.

kik evt lidt her for priser i EU - jeg ved European Powerboat supply har billige motorerog Michael er til at "snakke/forhandle" med.
http://www.boatshop24.com/web/en/suc...EARCH%A0%A0%A0
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #4  
Gammel 28-09-2008, 19:14
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
rolf - sorry hvis jeg bryder tråden..
hvorfor ikke 4.3MPI'er med VP Duo/Bravo III løsningen?
Har du sejlet i en båd med Dou/BravoIII? næsten gang vil jeg vælge en med duoprop det er 100% sikkert med mindre båden er for "lille" = sub 1500kg og 20 fod.

kik evt lidt her for priser i EU - jeg ved European Powerboat supply har billige motorerog Michael er til at "snakke/forhandle" med.
http://www.boatshop24.com/web/en/suc...EARCH%A0%A0%A0

Lars T - jeg sætter altid pris på dine input i de forskellige tråde.

Jeg vil umiddelbart tro at min båd er for lille til duoprop system. De mindste propellere som Mercruiser har til Bravo III er 22", og jeg sejler i dag med 19", hvilket passer perfekt til min båd.

Efter min korte tid indenfor marinebranchen, er jeg absolut tilhænger af Mercruiser. Volvo Penta er for dyrt - både i anskaffelse og vedligeholdelse - og svær at skaffe uoriginale til.

Jeg har dog fået et tilbud på en komplet Mercruiser 4.3 liters MPI drivlinie med BRAVO III drev til EUR: 8900,-
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #5  
Gammel 28-09-2008, 19:49
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Lars T - jeg sætter altid pris på dine input i de forskellige tråde.

Jeg vil umiddelbart tro at min båd er for lille til duoprop system. De mindste propellere som Mercruiser har til Bravo III er 22", og jeg sejler i dag med 19", hvilket passer perfekt til min båd.

Efter min korte tid indenfor marinebranchen, er jeg absolut tilhænger af Mercruiser. Volvo Penta er for dyrt - både i anskaffelse og vedligeholdelse - og svær at skaffe uoriginale til.

Jeg har dog fået et tilbud på en komplet Mercruiser 4.3 liters MPI drivlinie med BRAVO III drev til EUR: 8900,-
Propeller størrelsen er intet problem - du bestiller den bare med en anden gearing - det koster ikke ekstra.. 22" vil være perfekt, du skal nok bare have en gearing der hedder 1:2.2 tror jeg.. men hæng mig ikke op på det.. kun dog nok prøve at regne lidt på det hvis det er..

Jeg har været ude med en 20 fods SeaRay, en 22 fods SeaRay og en 24 fods SeaRay alle med Bravo III og det imponerer mig hver gang - det tager godt nok 3-5 mph på toppen i forhold til Bravo I men hvor ofte giver man den fuld gas.. Trækkraften er virkelig noget man kan mærke.

PS - du er sikker på der ikke er plads til en V8'er? den er jo "kun" ca. 10-12 cm længere..
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #6  
Gammel 28-09-2008, 21:00
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
PS - du er sikker på der ikke er plads til en V8'er? den er jo "kun" ca. 10-12 cm længere..
V8´er er det første der undesøges, når muligheden for ny motor er til stede.

Desværre er der slet ikke plads i motorrummet til større motor end V6. Jeg har vendt og drejet alle mulighder.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #7  
Gammel 28-09-2008, 21:05
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Din Four Wins blev da mig bekendt lavet med en V8èr også gjorde den ikke Rolf?

Jeg har set en magen til din med påhængsmotor (225 hk Johnson) og mindes også at have set en med V8èr indbygget
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #8  
Gammel 28-09-2008, 19:19
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Kim Se indlæg
Kan du ikke bare placere kvinderne oven på varmeveksleren
He he, jo det kunne man sagtens....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #9  
Gammel 28-09-2008, 19:25
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Jeg har fået en pris fra Don på en 3,0 MPI komplet med Alpha drev pris med forsendelse 8170 USD - en karburator 3,0èr ville koste 6230 USD

Jeg har forespurgt på en 4,3 MPI til dig
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #10  
Gammel 28-09-2008, 19:32
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by ENN Se indlæg
Jeg har fået en pris fra Don på en 3,0 MPI komplet med Alpha drev pris med forsendelse 8170 USD - en karburator 3,0èr ville koste 6230 USD

Jeg har forespurgt på en 4,3 MPI til dig
Det er en skarp pris, når det er incl. forsendelse.

Glæder mig til at få prisen på 4.3 liter MPI motor incl. transom og drev.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
NYHED - konvertering fra OMC Cobra til Alpha One Gen I/II Miss Mancini Drev og propeller 4 28-08-2012 12:22
Konvertering af huslån Lars T Off topic 6 13-11-2008 18:05

» Statistikker
Medlemmer: 127,444
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Kennethunose
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 02:19.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden