Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 277
0 medlemmer og 277 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #5  
Gammel 29-08-2013, 11:48
hammerholt's Avatar
hammerholt hammerholt er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2008
Bopæl: 9370
Indlæg: 135
Billeder: 7
Jeg tror den der diesel diskussion bølger frem og tilbage på hver eneste lystbådehavn, og vores havn er da heller ikke en undtagelse.
I mit optik handler det om udskiftning af tankindhold. Hvis jeg havde en sejlbåd med et ganske lille årligt forbrug, ville jeg helt klart vælge at fylde op med marinediesel i forsøget på at undgå dieselpest. Har man derimod en motorbåd, hvor der ”omsættes” en del diesel i løbet af en sæson, er jeg ikke spor bekymret ved at bruge almindelig dieselolie.
Jeg bruger en 5 – 600 liter dieselolie på en sæson, så det gamle dieselolie er rigeligt fortyndet, desuden tilsætter jeg 1 % karburatoralkohol når båden bliver sat på land, og - indtil videre - har jeg aldrig oplevet problemer.
__________________
Jeanneau Merry Fisher 925
Yanmar BY6 260
Besøg vores havn på:
http://www.hou-havn.dk
Reply With Quote
 

Tags
biodiesel, dieselpest, fyringsolie, marinediesel, motordiesel


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,485
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Iomarmup
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:33.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden