Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Drev og propeller

Drev og propeller Spørgsmål vedr. propeller og drev - mekaniske spørgsmål om drev henviser vi til forumet om mekaniske udfordringer

» Online brugere: 140
0 medlemmer og 140 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 28-04-2009, 20:58
lille tut's Avatar
lille tut lille tut er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
Billeder: 22
Så er den gal igen, er en som ville have mig til at skifte trimsender på en volvo 270 og 280 drev men de sidder på samme båd???????????????men syntes ikke jeg kan finde ud af hvor de sidder på de tegninger som ligger på baadsnak af Goffy`s gamle 270 drev, nogen der ved hvor bøvlet det er at skifte dem/gode fif??????????????????????????????????
Reply With Quote
  #2  
Gammel 28-04-2009, 21:41
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by lille tut Se indlæg
Så er den gal igen, er en som ville have mig til at skifte trimsender på en volvo 270 og 280 drev men de sidder på samme båd???????????????men syntes ikke jeg kan finde ud af hvor de sidder på de tegninger som ligger på baadsnak af Goffy`s gamle 270 drev, nogen der ved hvor bøvlet det er at skifte dem/gode fif??????????????????????????????????
Trimsensor på 270 og 280 drev?

I så fald er det de meget sjældne 270 og 280 drev, med hydraulisk powertrim. Der findes ganske få af dem, men hold op hvor er der langt imellem dem.

Jeg tror at vi skal have lidt mere info og evt billeder, for at komme videre.

Der findes to typer powertrim til disse drev. En udgave, med cylindre gemt i et par trekanter på hver side af drevet, og en med en centralt placeret cylinder, indvendig på transom'en.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #3  
Gammel 28-04-2009, 21:46
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
tak Horizonblue jeg troede at jeg var angrebet af alzheimer for jeg kan heller ikke mindes at have set trimcensor på nogen drev 270/280
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #4  
Gammel 28-04-2009, 21:56
lille tut's Avatar
lille tut lille tut er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
Billeder: 22
Ja hvad ved jeg han siger der er, og det har virket??? båden ligger i vandet i Bork havn
så må jeg jo derud og se hvad han mener???????
Reply With Quote
  #5  
Gammel 29-04-2009, 21:01
lille tut's Avatar
lille tut lille tut er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
Billeder: 22
Så var jeg en tur i Bork og kigge på båden, det viser sig at det er 290 duoprop så kan jeg godt forstå i blanke igår

Har fået tegninger af det, nogen der prøvet at skifte det før??
Reply With Quote
  #6  
Gammel 29-04-2009, 21:23
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by lille tut Se indlæg
Så var jeg en tur i Bork og kigge på båden, det viser sig at det er 290 duoprop så kan jeg godt forstå i blanke igår

Har fået tegninger af det, nogen der prøvet at skifte det før??
På min 290'er skal man løsne en bolt, fjerne et beslag og trække indikatoren op. Det er nemt.

Det skal selvfølgelig være muligt at komme ned i motorrummet, for den sidder i styrearmen, i drejepunktet. Det vil sige helt henne imod agterspejlet. Den skal som sagt trækkes op og det er et trangt sted det foregår. Det faktum kan gøre det lidt besværligt.

Der er formentlig en lille udskæring i agterspejlet, så der er plads til at den overhovedet kan komme op.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #7  
Gammel 29-04-2009, 22:33
lille tut's Avatar
lille tut lille tut er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
Billeder: 22
nemlig det fandt jeg også ud af sad og kiggede på begge to, men han siger at det er tandstangen på skjollet og akslen med tænder som går op i trimsenderen som er gået på begge drev.

Der er noget med drevet skal af for at få det skiftet, hvordan er det lige at afmont sådan et drev??
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Volvo drev manualer. Strøyer Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer 6 28-11-2009 09:06
Volvo Penta 3.0 liter med SX drev Miss Mancini Salg af båd 65 03-11-2009 20:56
Et gammelt omc drev på volvo penta 225D nicolajjetrider Drev og propeller 8 05-09-2009 21:13
Volvo Penta AQ 170 / Volvo B30 igaard Køb 2 25-08-2009 10:12
Værkstedsmanual Volvo SX / DPX drev ENN Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer 0 17-11-2008 14:30

» Statistikker
Medlemmer: 127,540
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, OliviaWant
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:22.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden