» Online brugere: 140 |
0 medlemmer og 140 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

28-04-2009, 20:58
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
Så er den gal igen, er en som ville have mig til at skifte trimsender på en volvo 270 og 280 drev men de sidder på samme båd???????????????   men syntes ikke jeg kan finde ud af hvor de sidder på de tegninger som ligger på baadsnak af Goffy`s gamle 270 drev, nogen der ved hvor bøvlet det er at skifte dem/gode fif??????????????????????????????????
|

28-04-2009, 21:41
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by lille tut
Så er den gal igen, er en som ville have mig til at skifte trimsender på en volvo 270 og 280 drev men de sidder på samme båd???????????????   men syntes ikke jeg kan finde ud af hvor de sidder på de tegninger som ligger på baadsnak af Goffy`s gamle 270 drev, nogen der ved hvor bøvlet det er at skifte dem/gode fif??????????????????????????????????
|
Trimsensor på 270 og 280 drev?
I så fald er det de meget sjældne 270 og 280 drev, med hydraulisk powertrim. Der findes ganske få af dem, men hold op hvor er der langt imellem dem.
Jeg tror at vi skal have lidt mere info og evt billeder, for at komme videre.
Der findes to typer powertrim til disse drev. En udgave, med cylindre gemt i et par trekanter på hver side af drevet, og en med en centralt placeret cylinder, indvendig på transom'en.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

28-04-2009, 21:46
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
tak Horizonblue jeg troede at jeg var angrebet af alzheimer for jeg kan heller ikke mindes at have set trimcensor på nogen drev 270/280 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

28-04-2009, 21:56
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
Ja hvad ved jeg han siger der er, og det har virket??? båden ligger i vandet i Bork havn
så må jeg jo derud og se hvad han mener???????
|

29-04-2009, 21:01
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
Så var jeg en tur i Bork og kigge på båden, det viser sig at det er 290 duoprop så kan jeg godt forstå i blanke igår
Har fået tegninger af det, nogen der prøvet at skifte det før??
|

29-04-2009, 21:23
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by lille tut
Så var jeg en tur i Bork og kigge på båden, det viser sig at det er 290 duoprop så kan jeg godt forstå i blanke igår
Har fået tegninger af det, nogen der prøvet at skifte det før??
|
På min 290'er skal man løsne en bolt, fjerne et beslag og trække indikatoren op. Det er nemt.
Det skal selvfølgelig være muligt at komme ned i motorrummet, for den sidder i styrearmen, i drejepunktet. Det vil sige helt henne imod agterspejlet. Den skal som sagt trækkes op og det er et trangt sted det foregår. Det faktum kan gøre det lidt besværligt.
Der er formentlig en lille udskæring i agterspejlet, så der er plads til at den overhovedet kan komme op.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

29-04-2009, 22:33
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
nemlig det fandt jeg også ud af sad og kiggede på begge to, men han siger at det er tandstangen på skjollet og akslen med tænder som går op i trimsenderen som er gået på begge drev.
Der er noget med drevet skal af for at få det skiftet, hvordan er det lige at afmont sådan et drev??
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,540
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, OliviaWant |
|