|
|
 |

25-03-2009, 13:00
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Jeg har et 280'er drev på min, men synes ikke at det ligner.... Kunne det være et af de gamle 100-serie drev?
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

25-03-2009, 13:33
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
den er lidt kringlet for den store skjold med bolten midt var ikke på drev 100
hullet til udstødningen findes både som en stor rund under kvaditionspladen
og som en lang flad hvor nogle havde en gummiflap monteret, men jeg mener stadig det er drev 270 eller 280 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

25-03-2009, 13:46
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by Albjerg
Jeg har et 280'er drev på min, men synes ikke at det ligner.... Kunne det være et af de gamle 100-serie drev?
|
100 drevet kan nemmest kendes ved at gearkablet sidder udvendig, og der sidder en pind skråt ned oven i drevet, inde fra transom'en af.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

25-03-2009, 15:36
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by Horizonblue
100 drevet kan nemmest kendes ved at gearkablet sidder udvendig, og der sidder en pind skråt ned oven i drevet, inde fra transom'en af.
|
netop min skiv var født med en drev 100 og den skrå aksel var både til at styre med og fungerede også til at løfte drevet med. 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

25-03-2009, 20:38
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Så må vi bare have nogle bedre billeder på banen i stedet for at gætte....
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

27-03-2009, 20:04
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
Skal lige se om jeg ikke kan tage nogle bedre billeder, når den kommer op
Den er med styrearm indvendig
|

28-04-2009, 21:58
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
Så er den gal igen, er en som ville have mig til at skifte trimsender på en volvo 270 og 280 drev men de sidder på samme båd???????????????   men syntes ikke jeg kan finde ud af hvor de sidder på de tegninger som ligger på baadsnak af Goffy`s gamle 270 drev, nogen der ved hvor bøvlet det er at skifte dem/gode fif??????????????????????????????????
|

28-04-2009, 22:41
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by lille tut
Så er den gal igen, er en som ville have mig til at skifte trimsender på en volvo 270 og 280 drev men de sidder på samme båd???????????????   men syntes ikke jeg kan finde ud af hvor de sidder på de tegninger som ligger på baadsnak af Goffy`s gamle 270 drev, nogen der ved hvor bøvlet det er at skifte dem/gode fif??????????????????????????????????
|
Trimsensor på 270 og 280 drev?
I så fald er det de meget sjældne 270 og 280 drev, med hydraulisk powertrim. Der findes ganske få af dem, men hold op hvor er der langt imellem dem.
Jeg tror at vi skal have lidt mere info og evt billeder, for at komme videre.
Der findes to typer powertrim til disse drev. En udgave, med cylindre gemt i et par trekanter på hver side af drevet, og en med en centralt placeret cylinder, indvendig på transom'en.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 130,244
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, HalliePalf |
|