| 
	
		
			
				| » Online brugere: 393 |  
| 0 medlemmer og 393 gæster |  
		| No Medlemmer online |  
		| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |  | 
	
		|  |  
	
	
	
	| 
			
			 
			
				07-05-2009, 08:12
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: København 
						Indlæg: 2,573
					      |  |  
	
	| 
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Strøyer  Jeg ved ikke om det er en oliekøler,  
eller kan det være noget andet ? 
Edit: 
Det er oliekøleren...
   
er det virkelig nok til at stoppe så meget for kølingen ? |  Det er en oliekøler til servistyringen - jeg har 1 stk ny liggende hvis det har interesse
				__________________ 
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
  
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
    Nuværende både 
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2 
Buster S m 15 hk evinrude 1991 
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer 
Johnson 5,5 1959 
Johnson 3 hk 1957 
Johnson 3 hk 1967 
OMC el påhængsmotor 
Husqvarna 4 hk 1958 
Penta U21 1937 
Mercruiser 135 2007 
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer 
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961 
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk 
Shetland 570 m 200 hk Johnson 
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C 
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T 
Ukendt jolle m Johnson 9,9 
Gummibåd m 3 hk johnson 
Honda 75 hk 1996 
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
  
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
 
   |  
	
	| 
			
			 
			
				07-05-2009, 08:19
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by ENN  Det er en oliekøler til servistyringen - jeg har 1 stk ny liggende hvis det har interesse |  
Ok det er fint, jeg ved mere senere på dagen. 
jeg skal lige først skifte to knokkelled på en hundai accent sammen med en kammerat.
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				09-05-2009, 13:13
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		Hmmm.. så er fejlen fundet.  "En fejl 40"  
På pumpehuset står der LH out på den ene studs og RH out på den anden, 
Så jeg havde lavet en fejl og monteret motorsiden på RH, det var så ikke der den skulle sidde   
Med en vandslange med vandværkstryk så kunne den køle fint, Men den kunne altså ikke suge vand ind igennem skruen  
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				09-05-2009, 13:19
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: København 
						Indlæg: 2,573
					      |  |  
	
	| 
                  
		He He - ja sådan noget har jeg alllldrig lavet    godt du fandt fejlen
				__________________ 
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
  
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
    Nuværende både 
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2 
Buster S m 15 hk evinrude 1991 
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer 
Johnson 5,5 1959 
Johnson 3 hk 1957 
Johnson 3 hk 1967 
OMC el påhængsmotor 
Husqvarna 4 hk 1958 
Penta U21 1937 
Mercruiser 135 2007 
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer 
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961 
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk 
Shetland 570 m 200 hk Johnson 
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C 
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T 
Ukendt jolle m Johnson 9,9 
Gummibåd m 3 hk johnson 
Honda 75 hk 1996 
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
  
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
 
   |  
	
	| 
			
			 
			
				10-05-2009, 20:13
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: varde 
						Indlæg: 2,762
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Strøyer  Hmmm.. så er fejlen fundet.  "En fejl 40"  
På pumpehuset står der LH out på den ene studs og RH out på den anden, 
Så jeg havde lavet en fejl og monteret motorsiden på RH, det var så ikke der den skulle sidde   
Med en vandslange med vandværkstryk så kunne den køle fint, Men den kunne altså ikke suge vand ind igennem skruen   |  
flot at du står ved at have lavet en fejl   
				__________________  
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år |  
	
	| 
			
			 
			
				10-05-2009, 20:16
			
			
			
		 |  
	|  |  
	
	| 
                  
		flot at du står ved at have lavet en fejl
 
ja jeg havde nok fundet en måde at skyde den over på konen...
 
  |  
	
	| 
			
			 
			
				10-05-2009, 21:50
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by goffy  flot at du står ved at have lavet en fejl    |  
De er sgu ikke min stil  at krybe udenom......, men der lavede jeg lige en ged. 
Jeg mener ellers at have tjek på sagerne. 
men kan det bruges til at andre brugere er mere skarpe hvis de skal lave det samme ... så er det jo ikke forgævges.,.
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				16-05-2009, 21:36
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		Så er båden i Aalborg......  MEN.... 
Den gik skidegodt (30knob)  og hele tiden med opsyn på kølingen. 
MEN.. det gik sgu stærkt den blev varm og der stod en fæl hørm og os op fra maskinrummet.. 
Den (nye rustfri,var nok for blød) rørsplit der holder remhjulet på søvandspumpen var knækket og den havde smidt remhjulet.. 
Ringede efter en svoger der kom i hans rib. med lidt værktøj og lavede en nød rep. 
Så nåede vi næsten til Aalborg, og blev slæbt ind resten af vejen  
Da jeg så havde reppet søvandspumpen skulle det jo testes  
Det gik fint indtil vi var på vej ind imellem pælene   så døde den og kan ikke starte   
Så jeg regner med at skulle bruge lidt tid på den i morgen 
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				16-05-2009, 21:51
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: varde 
						Indlæg: 2,762
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Strøyer  Så er båden i Aalborg......  MEN.... 
Den gik skidegodt (30knob)  og hele tiden med opsyn på kølingen. 
MEN.. det gik sgu stærkt den blev varm og der stod en fæl hørm og os op fra maskinrummet.. 
Den (nye rustfri,var nok for blød) rørsplit der holder remhjulet på søvandspumpen var knækket og den havde smidt remhjulet.. 
Ringede efter en svoger der kom i hans rib. med lidt værktøj og lavede en nød rep. 
Så nåede vi næsten til Aalborg, og blev slæbt ind resten af vejen  
Da jeg så havde reppet søvandspumpen skulle det jo testes  
Det gik fint indtil vi var på vej ind imellem pælene   så døde den og kan ikke starte   
Så jeg regner med at skulle bruge lidt tid på den i morgen  |  ØV  det er sgu træls at starte sæsonen på den måde    
konen syntes jeg skulle bruge denne weekend på havearbejde   KUN EN TÅBE FRYGTER IKKE HAVEN
				__________________  
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år |  
	
		|  |  
 
	| Emne værktøjer |  
	|  |  
	| Visning af emner |  
	
	| 
		
		 Hybrid Mode |  
 
	| 
	|  Indlæg regelment |  
	| 
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner Du må ikke lave indlæg Du må ikke vedhæfte filer Du må ikke redigere dine indlæg 
 HTML kode er Off 
 |  |  |  
 
	
	
		
	
	
 | 
	
		
			
				| » Statistikker |  
	| Medlemmer: 129,217 Emner: 5,115
 Indlæg: 47,923
 
 |  
		| Velkommen til vores nyeste medlem, FrankHails |  |