|
» Online brugere: 495 |
| 0 medlemmer og 495 gæster |
| No Medlemmer online |
| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |
|
 |

19-05-2009, 22:46
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Boring slibning af krumtap etc kan foretages til helt andre priser end de nævnte - brug malmø motor renovering www.mmr.se de laver kvalitetsarbejde til maget lave priser - i kan se priserne på deres hjemmeside.
Anders fik sim motor boret derovre og kan nok berette om det - jeg har brugt dem i årevis i specialsager med MAN motorer og de kan deres kram
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

19-05-2009, 23:22
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Ser du HOBL, du har ret i det med "frigears El-delen" som kan drille meget på Alpha, min kammerat har en Searay 270 med Volvo Drev med Duo-Prop, hvor der er monteret diesler for enden ( 130Hk Turbo Volvoer ).
Sådan et drev. AQ et eller andet
Du mener ikke man sku lave en udstødningsmanifold i rustfrit også?
Skal man selv fabrikere den omtalte Konuskobling eller hvordan kan man fuske sig til den?
Jeg har hørt et rygte om man har brugt 3.3L Turbo diesler, fra Patrol. Har selv haft sådan en bil og den motor er for vild. Passer det?
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

19-05-2009, 23:36
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
Ser du HOBL, du har ret i det med "frigears El-delen" som kan drille meget på Alpha, min kammerat har en Searay 270 med Volvo Drev med Duo-Prop, hvor der er monteret diesler for enden ( 130Hk Turbo Volvoer ).
Sådan et drev. AQ et eller andet
Du mener ikke man sku lave en udstødningsmanifold i rustfrit også?
Skal man selv fabrikere den omtalte Konuskobling eller hvordan kan man fuske sig til den?
Jeg har hørt et rygte om man har brugt 3.3L Turbo diesler, fra Patrol. Har selv haft sådan en bil og den motor er for vild. Passer det?
|
Det skal bare være et Volvo drev; 270, 280, 290, SP, DP, SX alle har konuskobling og kan kobles sammen med diesel uden videre.
Konuskoblingen er et stykke mekanik (opfundet og patenteret af Volvo) som sidder i stedet for klokoblingen (altså frem-fri-bak) og det er ikke noget man lige kan lave om, det er bedre at vælge det rigtige drev først.
Der er nogle hjemmefuskere som har brugt Patrolmotorer i både, der var engang en Bayliner med sådanne maskiner i. De havde fået noget sort maling og et stort Mercruiser klistermærke.
Men de har så vidt vides aldrig været brugt som marinemotor af de anerkende fabrikanter. Toyota Landcruiser motorer bliver sammen med Yamaha drev, så vidt jeg ved.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

19-05-2009, 23:39
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Åh, glemte det med manifolden.
Det vil selvfølgelig se fedt ud med een stor rustfri manifold, men jeg kan godt lide tanken om at en manifold i alm jern, transporterer varmen bedre væk.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

19-05-2009, 23:39
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Allright. Således
Det kan jeg godt se, at der bliver noget lunt der nede med en rustfri. En 2kamret er selvf. det smarteste som Merc og volvo's
Jeg skal lige sove på et par ideer og ha en Virksomhedsøkonomi Eksamen i morgen overstået så vender jeg lige tilbage.
For har en "plan" over sådan en motor i hovedet du lige skal høre
Vi snakkes i morgen  Sov godt. 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

20-05-2009, 07:15
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Det er dejligt at følge jeres gå-på-mod i denne sag. Jeg følger lidt med på sidelinien, da jeg har et volvo-drev, men måske godt kunne bruge en diesel-motor (hvis jeg vælger at beholde båden).
Held og lykke med din eksamen Nico.
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

20-05-2009, 13:52
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
|
Let Renovering prisliste
Tak Albjerg
Et let pris overslag over diverse til en 3.0 Diesel Mercer:
Alle priser er rundet op.
Filter Komplet: 250kr
Udst. pakning 30kr
Ventilhus pakning 200kr
Pakdåse v. krumtap: 400kr
Bundkar 300kr
Strækbolte 300kr
Alt i remme og løbehjul 1000kr
Gløderør 150kr
Olie Temp Sensor 200kr
Olie Niveau Sensor 300kr
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

20-05-2009, 19:14
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Nå, er der en mere som skal have en Mercedes diesel, hva Albjerg? :-)
Med hensyn til rustfrie manifolde, så ser man jo af og til på V8 powerboats, at de har slynget noget rustfrit rør rundt, til manifolde. Det ser satme godt ud.
Og det funker da selvfølgelig også godt nok. Men jeg foretrækker en nydelig TIG-svejset manifold i jern, som er sortmalet, med et rustfrit poleret knæ for enden, når man selv skal i gang.
I øvrigt, et af de materialer, som er bedst til at lede varme, er kobber. Formentlig derfor er de fleste varmevekslere til vores motorer i kobber.
Stumperne du har der Nic ser ikke ud til at være for dyre.
Men det var egentlig mere en hovedrenovering jeg var lidt bekymret for; nye stempler, hovedlejer osv.
Finder man en motor der har gået under 200.000km, er det nok heller ikke nødvendigt.
Tror måske at hvis jeg skulle vælge en Mercedes diesel alligevel, tager jeg nok OM 606 motoren med 136 hk. Det skal nok kunne skubbe Flyfish'en alligevel.
Så er man fri for "bøvle" med en turbo.
Vil nok finde en motor på ebay med ikke for mange km, så man er fri for en hovedrenovering.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

20-05-2009, 21:48
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
Tak Albjerg
Et let pris overslag over diverse til en 3.0 Diesel Mercer:
Alle priser er rundet op.
Filter Komplet: 250kr
Udst. pakning 30kr
Ventilhus pakning 200kr
Pakdåse v. krumtap: 400kr
Bundkar 300kr
Strækbolte 300kr
Alt i remme og løbehjul 1000kr
Gløderør 150kr
Olie Temp Sensor 200kr
Olie Niveau Sensor 300kr
|
Hvad koster den når den står på en palle. klar til montering ?
Er det med søvandspumpe ? (Bravo 4500.-) (nytdrev ??? .- )
hvor skal udstødningen gå hen ? er det med ?
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|
 |
| Emne værktøjer |
|
|
| Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 130,242
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, JackSaw |
|