» Online brugere: 244 |
0 medlemmer og 244 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

02-02-2010, 21:08
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Jeg har ikke fået billeder af de omtalte motorer jeg har kendskab til der er frostsprunget, men Anders Kr. herinde fra sitet, har tidligere i denne tråd lagt billede op af hans 350", hvor frostsprængningen af blokken ses under manifoldet - se side 2 i denne tråd.
Er det saltvand der er frosset til is og forårsaget frostsprængningen, så vil der som ofte komme salt ud af revnen med tiden - det er tilfældet på Anders´s motor.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

03-02-2010, 15:34
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Men hvordan reagerer sådan en frostsprængt motor, hvis det "bare" er en revne? Hvordan opdager man det, hvis man ikke lige har set det?
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

03-02-2010, 16:24
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Albjerg
Men hvordan reagerer sådan en frostsprængt motor, hvis det "bare" er en revne? Hvordan opdager man det, hvis man ikke lige har set det?
|
Der vil komme vand ud af revnen, når motoren er startet.
Med tryk i kølesystemet, så er du ikke i tvivl, hvis blokken er frostsprængt.
Hvis revnen er imellem køle- og oliekanal, så vil motorolien blive flødefarvet...
__________________
Chi non risica, non rosica
|

03-02-2010, 17:07
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Der vil komme vand ud af revnen, når motoren er startet.
|
Den er jeg med på. Men jeg antager at ejeren af 5./GXI'eren ikke har haft den startet, og deror undre det mig at han ved den er frostsprængt.
Jeg kan sagtes forstå at man kan se hvis blokken er revnet når den er startet, men når den ikke er under tryk eller igang hvordan ses det så? Siver olien/kølervædsken ud eller hvordan.?
Hvordan opdagede den pågældende ejer at den var revnet?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

07-02-2010, 15:47
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
Lige for gi et eksempel,
Så kunne man intet se på min sådan rigtig, og da jeg sejler paksnor som tætning ud til, så der komme vand ind i båden, så jeg var ikke så opmærksom på der var lidt vand i bunden men da blokken var rusten løb vandet inden under malingen, og ned i bunden af båden, der ved intet at se oppe fra,
Jeg regnede bare med jeg skulle skifte paksnor har tilfor året, og at det var oversagen til der kom vand ind,
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
|

07-02-2010, 15:54
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Anders: Er det motoren i Glastron'en der er gået kødets gang? 
|

07-02-2010, 16:07
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
Citér:
Originally Posted by ChristianX
Anders: Er det motoren i Glastron'en der er gået kødets gang? 
|
som du kan se på side 2 i denne tråd er der et par storer modbydlige revner i blokken 
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
|

03-02-2010, 16:29
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
i de fleste tilfælde af frostsprængt motor revner blokken nede ved bunden af vandkammeret. resultatet er at vandet står ud af motoren (revnen ) når den startes. Jeg har dog også set tilfælde hvor vandet løber ind i motoren og blandes med olien.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,033
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Karol6775 |
|