» Online brugere: 155 |
0 medlemmer og 155 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

27-03-2010, 17:06
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
For 5 min. siden har en kunde ringet med sorg i stemmen - vandet vælter ud af hans 7.4 liter Mercruiser og motorrummet er fyldt til randen....
Kunden har båden liggende i Nordhavnen, så jeg har lovet at komme forbi i morgen, så fejlen kan findes og laves.
Der er ikke konstateret vand i motorolien.
Måske en flækket kølerslange eller manifold.....
__________________
Chi non risica, non rosica
|

27-03-2010, 19:17
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
For 5 min. siden har en kunde ringet med sorg i stemmen - vandet vælter ud af hans 7.4 liter Mercruiser og motorrummet er fyldt til randen....
Kunden har båden liggende i Nordhavnen, så jeg har lovet at komme forbi i morgen, så fejlen kan findes og laves.
Der er ikke konstateret vand i motorolien.
Måske en flækket kølerslange eller manifold.....
|
kan man (nøjes) med det er det sgu heldig 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

27-03-2010, 20:20
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Jeg tror mest på en flækket kølerslange....
__________________
Chi non risica, non rosica
|

28-03-2010, 12:54
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Det var en sørgelig historie med den omtalte båd, hvor motorrummet bliver fyldt med vand, når motoren er startet.
Sælger havde fortalt køber, at motoren var frostsikret og derfor var der ikke mulighed for at starte motoren med mindre køber ville betale de omkostninger, som var forbundet med at vinterkonservere motoren igen - køber valgte at tro på sælger og betalte kontant 92000,- kr. for båden og fik den fragtet hjem.
Igår var første gang siden køber handlede båden, at motoren skulle startes. Som tidligere skrevet berettede køber overfor mig i telefonen, at vandet fossede ud af motoren, men ikke nærmere beskrevet hvorfra.
Jeg har idag besøgt sælger og inspiceret bådmotoren. Det viser sig, at den bagerste frostprop i bagbord side er skudt ud af motorblokken, og at motoren ser ud til at have været under saltvand - alt på motoren fra manifolder og ned til bundkar er ræverødt og store rustflager hænger i laser på motoren. Kølsvinet bærer tydeligt præg af rustaflejringer og har en rusten farve.
Alle forskruninger, metalsamlinger mv. er hårdt angrebet af rust. Motorrummet ligner mildest talt en ulykke.
Manifolder og afgangsknæ er tilsyneladende de originale og skal skiftes før videre sejlads kan anbefales. Der er mange "oliekager" rundt omkring på motoren, der uden tvivl fortæller om en mangelfuld vedligeholdelse fra de forskellige ejers side af.
Jeg har anbefalet sælger at få lavet motoren i funktionsklar stand og sælge båden til højestbydende evt. som projektbåd. Båden kan give mange økonomiske overrskelser i negativ retning og med ejers formåen med værktøj, vil jeg ikke anbefale at beholde båden - hver gang båden skal serviceres eller repareres, skal det foregå på et værksted, hvilket næppe er rentabelt holdt op imod bådens stand og alder.
__________________
Chi non risica, non rosica
Sidst redigeret af Miss Mancini; 28-03-2010 kl. 13:11.
|

28-03-2010, 15:02
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Det var en sørgelig historie med den omtalte båd, hvor motorrummet bliver fyldt med vand, når motoren er startet.
Sælger havde fortalt køber, at motoren var frostsikret og derfor var der ikke mulighed for at starte motoren med mindre køber ville betale de omkostninger, som var forbundet med at vinterkonservere motoren igen
|
De penge havde været givet godt ud.
Utroligt hvad nogle vil være bekendt at sælge
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

28-03-2010, 15:18
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
et blik i en motorrum der ser sådan ud burde få ham til at forlange at høre motorer startet eller i det mindste sikre sig at handlen kan gå tilbage igen hvis der er fejl og mangler når den startes op.
det er dyre lærepenge.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

28-03-2010, 18:46
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Vinterkonserverings omkostninger..
WD40 = 69,-
Kølervæske = 50kr
5Literolie = 100kr
Hvorfor fan sku man lade være.
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,520
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, ElvinPring |
|