Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vinterkonservering

Vinterkonservering Her kan du stille spørgsmål til hvordan du vinterkonserverer din båd - motor, drev, vandtanke, toilet mm.

» Online brugere: 226
0 medlemmer og 226 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 03-02-2010, 16:24
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Albjerg Se indlæg
Men hvordan reagerer sådan en frostsprængt motor, hvis det "bare" er en revne? Hvordan opdager man det, hvis man ikke lige har set det?
Der vil komme vand ud af revnen, når motoren er startet.

Med tryk i kølesystemet, så er du ikke i tvivl, hvis blokken er frostsprængt.

Hvis revnen er imellem køle- og oliekanal, så vil motorolien blive flødefarvet...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #2  
Gammel 03-02-2010, 17:07
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Der vil komme vand ud af revnen, når motoren er startet.
Den er jeg med på. Men jeg antager at ejeren af 5./GXI'eren ikke har haft den startet, og deror undre det mig at han ved den er frostsprængt.
Jeg kan sagtes forstå at man kan se hvis blokken er revnet når den er startet, men når den ikke er under tryk eller igang hvordan ses det så? Siver olien/kølervædsken ud eller hvordan.?

Hvordan opdagede den pågældende ejer at den var revnet?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #3  
Gammel 07-02-2010, 15:47
Anders kr's Avatar
Anders kr Anders kr er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
Lige for gi et eksempel,

Så kunne man intet se på min sådan rigtig, og da jeg sejler paksnor som tætning ud til, så der komme vand ind i båden, så jeg var ikke så opmærksom på der var lidt vand i bunden men da blokken var rusten løb vandet inden under malingen, og ned i bunden af båden, der ved intet at se oppe fra,

Jeg regnede bare med jeg skulle skifte paksnor har tilfor året, og at det var oversagen til der kom vand ind,
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda

Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk



20 43 99 58
Reply With Quote
  #4  
Gammel 07-02-2010, 15:54
ChristianX's Avatar
ChristianX ChristianX er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
Billeder: 17
Anders: Er det motoren i Glastron'en der er gået kødets gang?
__________________
Mvh Christian Berendt

Marineservice-sjælland
Reply With Quote
  #5  
Gammel 07-02-2010, 16:07
Anders kr's Avatar
Anders kr Anders kr er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
Citér:
Originally Posted by ChristianX Se indlæg
Anders: Er det motoren i Glastron'en der er gået kødets gang?
som du kan se på side 2 i denne tråd er der et par storer modbydlige revner i blokken
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda

Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk



20 43 99 58
Reply With Quote
  #6  
Gammel 07-02-2010, 16:17
ChristianX's Avatar
ChristianX ChristianX er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
Billeder: 17
Av for søren, det er en kedelig omgang. Det kan ikke betale sig at købe en ny blok? jeg spørger fordi jeg ikke ved om det overhovedet kan betale sig på de motorer?
Det er jo en forholdsvis ny motor
__________________
Mvh Christian Berendt

Marineservice-sjælland
Reply With Quote
  #7  
Gammel 08-02-2010, 17:51
Anders kr's Avatar
Anders kr Anders kr er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
aarr motoren var fra 97, så helt ny var den ikke men hvis jeg skal ha fået i noget ligende med indsprøjtning, er det halv dyrt,
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda

Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk



20 43 99 58
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,035
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Briantof
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 10:30.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden