Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vinterkonservering

Vinterkonservering Her kan du stille spørgsmål til hvordan du vinterkonserverer din båd - motor, drev, vandtanke, toilet mm.

» Online brugere: 332
3 medlemmer og 329 gæster
Bennyaxowl, MarcoFroca, RobertJom
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 03-02-2010, 18:07
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Der vil komme vand ud af revnen, når motoren er startet.
Den er jeg med på. Men jeg antager at ejeren af 5./GXI'eren ikke har haft den startet, og deror undre det mig at han ved den er frostsprængt.
Jeg kan sagtes forstå at man kan se hvis blokken er revnet når den er startet, men når den ikke er under tryk eller igang hvordan ses det så? Siver olien/kølervædsken ud eller hvordan.?

Hvordan opdagede den pågældende ejer at den var revnet?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #2  
Gammel 07-02-2010, 16:47
Anders kr's Avatar
Anders kr Anders kr er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
Lige for gi et eksempel,

Så kunne man intet se på min sådan rigtig, og da jeg sejler paksnor som tætning ud til, så der komme vand ind i båden, så jeg var ikke så opmærksom på der var lidt vand i bunden men da blokken var rusten løb vandet inden under malingen, og ned i bunden af båden, der ved intet at se oppe fra,

Jeg regnede bare med jeg skulle skifte paksnor har tilfor året, og at det var oversagen til der kom vand ind,
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda

Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk



20 43 99 58
Reply With Quote
  #3  
Gammel 07-02-2010, 16:54
ChristianX's Avatar
ChristianX ChristianX er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
Billeder: 17
Anders: Er det motoren i Glastron'en der er gået kødets gang?
__________________
Mvh Christian Berendt

Marineservice-sjælland
Reply With Quote
  #4  
Gammel 07-02-2010, 17:07
Anders kr's Avatar
Anders kr Anders kr er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
Citér:
Originally Posted by ChristianX Se indlæg
Anders: Er det motoren i Glastron'en der er gået kødets gang?
som du kan se på side 2 i denne tråd er der et par storer modbydlige revner i blokken
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda

Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk



20 43 99 58
Reply With Quote
  #5  
Gammel 07-02-2010, 17:17
ChristianX's Avatar
ChristianX ChristianX er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
Billeder: 17
Av for søren, det er en kedelig omgang. Det kan ikke betale sig at købe en ny blok? jeg spørger fordi jeg ikke ved om det overhovedet kan betale sig på de motorer?
Det er jo en forholdsvis ny motor
__________________
Mvh Christian Berendt

Marineservice-sjælland
Reply With Quote
  #6  
Gammel 08-02-2010, 18:51
Anders kr's Avatar
Anders kr Anders kr er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
aarr motoren var fra 97, så helt ny var den ikke men hvis jeg skal ha fået i noget ligende med indsprøjtning, er det halv dyrt,
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda

Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk



20 43 99 58
Reply With Quote
  #7  
Gammel 08-02-2010, 19:04
ChristianX's Avatar
ChristianX ChristianX er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
Billeder: 17
Det lyder som en del ekstra penge så
Held og lykke i din søgning på en ny motor
__________________
Mvh Christian Berendt

Marineservice-sjælland
Reply With Quote
  #8  
Gammel 08-02-2010, 19:04
FletcherV8 FletcherV8 er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2009
Bopæl: Oksbøl
Indlæg: 256
Billeder: 6
svejses...

man kan uden tvivl få blokken svejset og efterfølgende honet... med mindre cylinder vægen er flækket også... man kan dog få den pågældende cylinder boret og få en ny forring i, men om det kan gå hmm ved jeg ikke... så skal den være ny......., men er det kun en revne ind til vand kammeret, så få det svejst........er i i tvivl så spørg bo i kvong, (Westspeed)på 75254165 mener jeg det er..... allan
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 129,286
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Bennyaxowl
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:43.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden