» Online brugere: 300 |
0 medlemmer og 300 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

06-02-2010, 10:05
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2009
Bopæl: Oksbøl
Indlæg: 256
|
|
Chevy/Mercruiser
Det er jo hellerikke nogen problem at at skifte motoren ud med GM ... Ja det koster sku penge at lave noget specialt men hvis båden ellers er i orden, så koster en 305 cui ikke det vilde ,men man skal selfølgelig være en gør det selv mand/Kvinde ...Den jeg bygger på kan jeg aldrig holde pengene hjemme på ved evt salg... det bare dyrt at have båd, men igen, er det en pasion at være bådejer....
|

06-02-2010, 10:10
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by FletcherV8
Det er jo hellerikke nogen problem at at skifte motoren ud med GM ... Ja det koster sku penge at lave noget specialt men hvis båden ellers er i orden, så koster en 305 cui ikke det vilde ,men man skal selfølgelig være en gør det selv mand/Kvinde ...Den jeg bygger på kan jeg aldrig holde pengene hjemme på ved evt salg... det bare dyrt at have båd, men igen, er det en pasion at være bådejer....
|
Ja, motoren kan med tiden udskiftes med en fremtidssikret GM motor.
Jeg mener dog - uden at have kigget i mine journaler - at ved konvertering fra Ford til GM motor, så skal der anden koblingskåbe på. Uden tvivl skal der anden motorkobling på GM motoren.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

06-02-2010, 13:15
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Jeg syntes det er noget rigtig godt input i alle har bidraget med, det har hjulpet mig meget, med hvorvidt jeg skal købe den eller ej, og jeg må tilstå, jeg vil ikke have en båd med OMC drev. Efter det jeg kan læse om dem på diverse sites.
Jeg tror ikke jeg vil gå ud og give ca. 30.000 for båden, og så måske forvente at jeg skal ud at give 10-15.000 kr oveni det for at renovere et drev/motor som ikke er fremtidssikret.
Jeg tror jeg får overtalt den gamle, til at købe en part i hans Scand, og så kan vi deles om udgifter osv. til den, da han ikke bruger den så meget, og så kan jeg jo lige så godt bruge den. Den er nok også lidt mere økonomisk 
|

06-02-2010, 13:19
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by ChristianX
Jeg syntes det er noget rigtig godt input i alle har bidraget med, det har hjulpet mig meget, med hvorvidt jeg skal købe den eller ej, og jeg må tilstå, jeg vil ikke have en båd med OMC drev. Efter det jeg kan læse om dem på diverse sites.
Jeg tror ikke jeg vil gå ud og give ca. 30.000 for båden, og så måske forvente at jeg skal ud at give 10-15.000 kr oveni det for at renovere et drev/motor som ikke er fremtidssikret.
Jeg tror jeg får overtalt den gamle, til at købe en part i hans Scand, og så kan vi deles om udgifter osv. til den, da han ikke bruger den så meget, og så kan jeg jo lige så godt bruge den. Den er nok også lidt mere økonomisk 
|
Jeg tror også, at familiens Scand giver flere positive sejltimer og oplevelser end Draco´en med OMC drivlinie.
Måske jeg skulle byde på Draco´en og montere Bravo drev og 496"......  ?
__________________
Chi non risica, non rosica
|

06-02-2010, 14:58
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Jeg tror også, at familiens Scand giver flere positive sejltimer og oplevelser end Draco´en med OMC drivlinie.
Måske jeg skulle byde på Draco´en og montere Bravo drev og 496"......  ?
|
Hehe, så tror jeg sgu at båden synker :-)
Så skulle du evt ligge motoren i midtskibs og koble den sammen med drevet, via en "jackshaft" som de kalder det i US of A. Vi kan jo bare kalde det en kardanaksel. Så vil det blive et sindssygt fartøj. Jackshaft kan faktisk købes originalt til Mercruiser, har set det i en installationsmanual.
Mht at skifte en Ford ud med GM, er de fleste svinghjulskåber med to sæt huller, et til Ford, et til GM. Selve koblingen er sikkert anderledes, det har jeg aldrig undersøgt. De koblinger jeg har, er der kun et sæt huller i.
På billedet er der en Ford V8, med en svinghjulskåbe, læg mærke til de ekstra huller, de passer til GM
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

06-02-2010, 16:03
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
nu da der snakkes så meget om at volvo, mercruiser og OMC, maskiner er samme blok, og stort set samme dele,
Hvad så med OMC'ern 460" er det noget,??
Er det så den samme som en 454" eller er den i virkeligheden 460"? og hvordan er den motor samlignet med mercruiser'ens 454"
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
|

06-02-2010, 16:33
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Jeg har ikke kigget på linken til båden før nu, men efter at have læst beskrivelsen blev jeg nysgerrig for at se båden.
Efter at have set båden er jeg rimelig sikker på at jeg har sejlet en tur i lige netop den båd efter at den dengang nye OMC motor var blevet monteret.
Jeg kender ham som lagde motoren i den, og han udskiftede også nappa på sæder og gulvtæpper ved samme lejlighed.
Som jeg husker det, så gik motoren fantastisk og den sejlede ca. 90 km/t.
Den ligger ikke for tungt med agterenden som jeg husker det.
Jeg mener at båden blev solgt i 1995, men jeg er ikke helt sikker om det var i 1996. Det kan være Kim herfra kan huske det ?
Da båden blev solgt var den i en fantastisk velholdt stand. Ham som havde den dengang er perfektionist og iøvrigt uddannet maskinmester.
Jeg kan ikke huske hvornår motoren blev monteret, men det var nogle år før han solgte den.
|

06-02-2010, 16:38
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by Anders kr
nu da der snakkes så meget om at volvo, mercruiser og OMC, maskiner er samme blok, og stort set samme dele,
Hvad så med OMC'ern 460" er det noget,??
Er det så den samme som en 454" eller er den i virkeligheden 460"? og hvordan er den motor samlignet med mercruiser'ens 454"
|
Mercruisers 454 er en GM blok kendt som en Chevy big block.
OMC's 460 er baseret på en Ford blok. Different beast.
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,942
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Danielspano |
|