» Online brugere: 158 |
0 medlemmer og 158 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

23-03-2010, 16:31
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
skal du sejle i år så skal du da vist til at have fingeren ud
B30 fra volvo er nem at arbejde med men lidt dyr i stumper. Mange dele er de samme som B20.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

23-03-2010, 16:35
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2010
Bopæl: Ølstrup
Indlæg: 26
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
skal du sejle i år så skal du da vist til at have fingeren ud
B30 fra volvo er nem at arbejde med men lidt dyr i stumper. Mange dele er de samme som B20.
|
jeg er i den heldige situation at jeg arbejder på 12 timers skift så jeg har fri hveranden uge så mon ikke jeg når det  motoren er allerede ude skilt ad og klar til sandblæser (det skal den på torsdag) så der sker da lidt  
__________________
Så længe det knager holder det
20 fods Rocca Pac årg 80
Volvo Penta B30 med 270 drev.
|

23-03-2010, 16:38
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2010
Bopæl: Ølstrup
Indlæg: 26
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
skal du sejle i år så skal du da vist til at have fingeren ud
B30 fra volvo er nem at arbejde med men lidt dyr i stumper. Mange dele er de samme som B20.
|
jeg glemte forresten at skrive den skal laves om til ferskvands køling jeg har fået fat i en varmeveksler fra en vindmaskine (jeg arbejder ved Vestas) så jeg regner med at motoren skal laves tilbage til en auto version istedet for en marine version for som du skriver er det ikke billigt med stumper til en marine version. 
__________________
Så længe det knager holder det
20 fods Rocca Pac årg 80
Volvo Penta B30 med 270 drev.
|

23-03-2010, 16:44
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by mjp
jeg glemte forresten at skrive den skal laves om til ferskvands køling jeg har fået fat i en varmeveksler fra en vindmaskine (jeg arbejder ved Vestas) så jeg regner med at motoren skal laves tilbage til en auto version istedet for en marine version for som du skriver er det ikke billigt med stumper til en marine version. 
|
volvo har ikke ry for at være billig. B30 motoren er en B20 der bare er hægtet et par cylindere mere på. samme boring / slaglængde/ ventiler. det er måske nemmere at finde dele til B20.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 126,087
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Viviatarp |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 15:36.