|
 |

24-03-2010, 06:58
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Hvis du mangler, har jeg et topstykke og en toppakning liggende som jeg ikke får brug for. Topstykket er pænt, men ikke renoveret.
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

24-03-2010, 07:37
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2010
Bopæl: Ølstrup
Indlæg: 26
|
|
Citér:
Originally Posted by Albjerg
Hvis du mangler, har jeg et topstykke og en toppakning liggende som jeg ikke får brug for. Topstykket er pænt, men ikke renoveret.
|
Hej Dan.
ellers tak jeg tror ikke det bliver nødvendigt topstykket ser ikke ud til at fejle noget, jeg skal ha den sandblæst denne uge så må vi se om det afslører noget. jeg har købt et slibesæt så pakninger mangler jeg desværre heller ikke 
__________________
Så længe det knager holder det
20 fods Rocca Pac årg 80
Volvo Penta B30 med 270 drev.
|

24-03-2010, 07:37
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
nytdrev.dk har et meget bredt sortiment i reservedele til Volvo Penta B30 motoren og til gunstige priser.
Af reservedele der kan skaffes kan nævnes:
- Stempler ( std. og 0.30 overstørrelse )
- Stempelringe ( std. og overstørrelse )
- Hovedlejer ( std. og 0.10 overstørrelse )
- Plejlstangslejer ( std. og 0.10 overstørrelse )
- Ind- og udstødningsventiler
- Udstødningsmanifold
- Pakningssæt til hele motoren ( ventilslibesæt )
- Søvandspumpe
- Impeller til søvandspumpe
- Termostat
- Filtre og olieprodukter til motor og drev
- Pakningssæt til karburatoren
- Tændingsdele
__________________
Chi non risica, non rosica
|

24-03-2010, 07:42
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2010
Bopæl: Ølstrup
Indlæg: 26
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
nytdrev.dk har et meget bredt sortiment i reservedele til Volvo Penta B30 motoren og til gunstige priser.
Af reservedele der kan skaffes kan nævnes:
- Stempler ( std. og 0.30 overstørrelse )
- Stempelringe ( std. og overstørrelse )
- Hovedlejer ( std. og 0.10 overstørrelse )
- Plejlstangslejer ( std. og 0.10 overstørrelse )
- Ind- og udstødningsventiler
- Udstødningsmanifold
- Pakningssæt til hele motoren ( ventilslibesæt )
- Søvandspumpe
- Impeller til søvandspumpe
- Termostat
- Filtre og olieprodukter til motor og drev
- Pakningssæt til karburatoren
- Tændingsdele
|
Hej Rolf.
tak for tilbuddet men jeg tror ikke det bliver nødvendigt med de standard auto stumper jeg driver et auto værksted i min fritid så jeg har nogle fordelagtige aftaler der igennem   men jeg skal have dig i tankerne hvis jeg får brug for marine stumper.
\Michael
__________________
Så længe det knager holder det
20 fods Rocca Pac årg 80
Volvo Penta B30 med 270 drev.
|

24-03-2010, 07:46
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by mjp
Hej Rolf.
tak for tilbuddet men jeg tror ikke det bliver nødvendigt med de standard auto stumper jeg driver et auto værksted i min fritid så jeg har nogle fordelagtige aftaler der igennem   men jeg skal have dig i tankerne hvis jeg får brug for marine stumper.
\Michael
|
Det er glimrende. De almindelige reservedele til motoren ( pakningssæt, lejer olier mv. ) kan sagtens være fra autobranchen. Vær opmærksom på starter og generator, hvis de skal skiftes. Disse komponenter skal være gnistfri ellers kan det ende galt.
Udstødningsmanifoldet kan efter mange års virke briste - jeg ville undersøge det nærmere inden motoren samles. Alternativt kunne en sandblæsning og pulverlakering af manifoldet - hvis det er i god brugbar stand - være en oplagt mulighed. Har du mulighed for at trykprøve det, ville jeg gøre det.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

24-03-2010, 07:57
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2010
Bopæl: Ølstrup
Indlæg: 26
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Det er glimrende. De almindelige reservedele til motoren ( pakningssæt, lejer olier mv. ) kan sagtens være fra autobranchen. Vær opmærksom på starter og generator, hvis de skal skiftes. Disse komponenter skal være gnistfri ellers kan det ende galt.
Udstødningsmanifoldet kan efter mange års virke briste - jeg ville undersøge det nærmere inden motoren samles. Alternativt kunne en sandblæsning og pulverlakering af manifoldet - hvis det er i god brugbar stand - være en oplagt mulighed. Har du mulighed for at trykprøve det, ville jeg gøre det.
|
Hej Igen.
Hele motoren incl løs dele ryger til sandblæsning i denne uge, det ser ikke umiddelbart ud til at manifolden fejler noget det eneste der er med den er den væg inde i knæet hvor kølevandet løber ud i udstødningsgassen ser lidt brugt og rusten ud  .
\ Michael
__________________
Så længe det knager holder det
20 fods Rocca Pac årg 80
Volvo Penta B30 med 270 drev.
|

24-03-2010, 07:42
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Det er et fint projekt at gå i gang med. Eftermontering af ferskvandskøling lyder som en god ide.
Vær særlig opmærksom på søvandspumpen - på flere modeller kan pakdåsen bag impelleren svigte med vand i motorolien som resultat. Flere bådejere med Volvo Penta B30 motoren har skiftet alt fra topstykke til toppakning, da de opdagede, at der var vand i motorolie. Fejlen var i langt de fleste tilfælde, at ovenstående pakdåse var utæt - som på OMC Cobra drevene, hvor det som ofte også er pakdåsen bag impelleren der er årsag til vand i drevolie.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

24-03-2010, 07:54
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2010
Bopæl: Ølstrup
Indlæg: 26
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Det er et fint projekt at gå i gang med. Eftermontering af ferskvandskøling lyder som en god ide.
Vær særlig opmærksom på søvandspumpen - på flere modeller kan pakdåsen bag impelleren svigte med vand i motorolien som resultat. Flere bådejere med Volvo Penta B30 motoren har skiftet alt fra topstykke til toppakning, da de opdagede, at der var vand i motorolie. Fejlen var i langt de fleste tilfælde, at ovenstående pakdåse var utæt - som på OMC Cobra drevene, hvor det som ofte også er pakdåsen bag impelleren der er årsag til vand i drevolie.
|
Okay Tak for info, har du den pakdåse og evt. også den plastik kobling der sidder mellem pumpen og knastakslen.
\Michael
__________________
Så længe det knager holder det
20 fods Rocca Pac årg 80
Volvo Penta B30 med 270 drev.
|

24-03-2010, 08:03
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
der plejer at sidde 2 pakdåser i vandpumpen. den ene vender mod pumpen og holder vandet på plads og den anden vender mod motoren og holder olien der. der er ca 1 cm imellem pakdåserne og der er boret et lille hul i bunden så man kan se om der er gået en pakdåse og hvilken der er gået. Købes de alm billige pakdåser er fjederen ikke rustfri men købes marine er den rustfri 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

24-03-2010, 08:20
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2010
Bopæl: Ølstrup
Indlæg: 26
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
der plejer at sidde 2 pakdåser i vandpumpen. den ene vender mod pumpen og holder vandet på plads og den anden vender mod motoren og holder olien der. der er ca 1 cm imellem pakdåserne og der er boret et lille hul i bunden så man kan se om der er gået en pakdåse og hvilken der er gået. Købes de alm billige pakdåser er fjederen ikke rustfri men købes marine er den rustfri 
|
Hej Goffy.
vandpumpen på den er ikke særlig gammel på den men jeg overvejer at sætte en standard auto version på den nu hvor den skal bygges om til ferskvands køling.
__________________
Så længe det knager holder det
20 fods Rocca Pac årg 80
Volvo Penta B30 med 270 drev.
|

24-03-2010, 09:14
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by mjp
Hej Goffy.
vandpumpen på den er ikke særlig gammel på den men jeg overvejer at sætte en standard auto version på den nu hvor den skal bygges om til ferskvands køling.
|
jeg tror ikke vi snakker om den samme pumpe. på marine udgaven af motoren er der ikke cirkulationspumpe på som på bil. Jeg snakker om pumpen som er monteret på enden af knasten og suger søvand ind. den skal du jo beholde til at køle dit vand i det lukkede system (veksler) + en cirkulationspumpen til det lukkede system.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Sidst redigeret af goffy; 24-03-2010 kl. 09:20.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,472
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Willisnum |
|