|
|
 |

11-04-2010, 00:08
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Så er der jo gået et par dage.

Færdig med laminering. Næsten på dette foto har det kun fået to lag. når de var hærdet sleb jeg længere ind og laminerede igen.
Der er startet med UD (Uniform direction)650 g/m2 i 3 lag. og Biax (biaxial(krydsvævet)600 g/m2 i 3 lag, det burde holde.
På det første foto kan man se de første måtter der er lagt, det er UD (uniform direction) måtter de udmærker sig ved at være stærke i fiberens retning, så de vendes efter hvor kræfterne skal optages. Hvad siger du Lille Tut ? Har du noget at tilføje med hensyn til brug af fiber ? Jeg er åben for alt ros eller kritik. og du jobber jo også med skidtet.

Malet. med 2 gange primer og to gange topcoat.
Og så det sjove arbejde, jeg er ved at samle Ribben.
rattet er for stort jeg vil gerne have et på 300 mm. eller 280mm.
Det der er på på foto er 350 mm. så hvis nogle kan bruge det så skriv..

__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Sidst redigeret af Strøyer; 11-04-2010 kl. 01:02.
|

11-04-2010, 11:09
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
Hold da op jan, det ser bare super flot, ud. så er den jo snart sejklar igen, rigtig spænde at følge med og se hvor flot det bliver,
Og en orange V8 er da mega flot, det ses da ikke så tit,
Klap lige dig selv på skulderen, det tager bare meget tid at lave sådan noget, så hatten af for det. 
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
|

12-04-2010, 00:22
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Citér:
Originally Posted by Anders kr
Og en orange V8 er da mega flot, det ses da ikke så tit,
|
Det er du ikke den første der siger, det sjove er at den er Volvo rød, Bare ikke på billeder.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

12-04-2010, 09:19
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Det er du ikke den første der siger, det sjove er at den er Volvo rød, Bare ikke på billeder.
|
det må være dit kamera  her er et billede af Volvo rød.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

12-04-2010, 20:38
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Det er du ikke den første der siger, det sjove er at den er Volvo rød, Bare ikke på billeder.
|
Ellers også skal vi ha nye briller,
Hmm men stadig flot hvis den var orange 
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
|

16-04-2010, 23:22
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Så lavede jeg lige en prøvemontage af transummen i går.
Den passer sgu i hullet :-)
Jeg har et hulrum over undersiden af badeplatformen og til den bagende der er ved platformen, der kan begge trimmotore stå så det eneste i motorrummet udover motoren er søvandsfilteret.
Fin sag, 345 liter i minuttet.

Mangler lige olien til maskine og drev, så er vi ved at komme på plads med alt.
Men det er jo bestilt ved en oliesagkyndig Dejlig kvinde jeg kender Jeg nyder når hun tager røven på bedrevidne herre ved et bord, til en fest.
For olie er nget hun ved noget om eller kan finde ud af.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Sidst redigeret af Strøyer; 16-04-2010 kl. 23:31.
|

24-04-2010, 09:41
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Så skal kværnen i idag.
Det er sgu spændende.
Den bliver isat uden servostyring, så må jeg se hvordan det virker eller om den bliver for tung at styre.
Det er ikke til at finde den styrecylinder jeg skal bruge.
Jeg har flyttet forbrugsbatteriet en meter længere frem, og midtskibs i bunden af båden, for at kompenserer for det lidt tungere drev.
Propellerne er lidt et skud mht. til størrelse, så det er også spændende.
Og så skal jeg lige have målt op til gear og gaskabel, og have dem bestilt.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Sidst redigeret af Strøyer; 24-04-2010 kl. 09:56.
|

24-04-2010, 21:27
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Så kom den i... Men der er jo ingen plads i hullet den skal ned igennem.
Af med kåben og varmeveksleren så kunne det lige gå.
men den stod alt for højt, Varmeveksleren kunne ikke være der.
så af med de ophæng og udskifte med mercruiser, så kom den til at stå som den skal.
Nu mangler kun strøm og en slange fra søvandsfilteret til søvandspumpen.
Og så lige resten ;-)
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

17-05-2010, 23:47
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Så skal kværnen i idag.
Det er sgu spændende.
Den bliver isat uden servostyring, så må jeg se hvordan det virker eller om den bliver for tung at styre.
Det er ikke til at finde den styrecylinder jeg skal bruge.
|
Hvis du skal igang med at eksperimentere med servostyring, så har jeg en mercruiser servocylinder (også kaldet RAM) liggende, som du må låne i 1. omgang.
Får du så det til at virke, kan du give et par flasker rødvin for den :-)
Cylinderen købte jeg af ENN i 2007. Dengang havde jeg problemer med servostyringen på Sea Ray'en, og forsøgte mig med ombytning af både servocylinder samt servopumpe uden det hjalp.
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|
 |
| Emne værktøjer |
|
|
| Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 130,242
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, JackSaw |
|