» Online brugere: 165 |
0 medlemmer og 165 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

28-01-2010, 16:39
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

28-01-2010, 17:19
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
Har du skåret træet ud til du mødte rent tørt træ eller var det en hel plade?
Og kan du få en ny plade ned i eet stykke, eller skal den deles?
Det ser ud som om du fandt det i tide, inden hækken faldt ud af sig selv 
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|

28-01-2010, 18:00
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Citér:
Originally Posted by Clasg
Har du skåret træet ud til du mødte rent tørt træ eller var det en hel plade?
Og kan du få en ny plade ned i eet stykke, eller skal den deles?
Det ser ud som om du fandt det i tide, inden hækken faldt ud af sig selv 
|
Der var en ca 50 mm. tyk krydsfinerplade, sikkert samlet af to, men de er i et stykke ca. 140cm. x 70cm. og det du kan se der er fjernet er alt det træ der er i agterspejlet
Jeg lidt heldig at man kan komme til hele pladen fra motorrummet, Det der er tilbage på sidste foto er rent fiberskrog på ca. 25mm. i tykkelsen.
Der bliver også lagt hele plader i igen, første plade bliver lagt i en polyesterspartel og skruet fast udefra, den næste plade bliver limet med polyester oven på den første og bliver skruet fast i den, og til sidst får det hele flere lag fiber og en gang epoxyprimer og topcoat.
Og til sidst fjerner jeg de skruer der er sat i udefra og lukker hullerne, Maler over med epoxyprimer og bundmaling.
Så det ender forhåbentligt med at man ikke kan se at jeg har været der, eller flottere end ny.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Sidst redigeret af Strøyer; 28-01-2010 kl. 18:44.
|

28-01-2010, 18:37
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Det er aldrig sjovt at finde ud af. Men det ser ud til at du laver et kanon arbejde. Den båd bliver simpelthen en perle 
|

28-01-2010, 20:31
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
Horizon blue har lavet noget tilsvarende.
Måske der er flere fif og inspiration på hans hjemmeside vedr. renoveringen af dracoen?
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|

28-01-2010, 20:35
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Citér:
Originally Posted by Clasg
Horizon blue har lavet noget tilsvarende.
Måske der er flere fif og inspiration på hans hjemmeside vedr. renoveringen af dracoen?
|
Ja han har gode fif, jeg har brugt en time eller to på hans hjemmeside.
Jeg må jo hellere gøre det ordentligt, da det er en motor jeg købte af ham der skal deri 
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

29-01-2010, 06:53
|
|
god at din forsikringsman har ikke haft kenskab til den rådden røv 
|

29-01-2010, 06:58
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Citér:
Originally Posted by Manorwar
god at din forsikringsman har ikke haft kenskab til den rådden røv 
|
Havde jeg vidst at den så sådan ud havde jeg sgu ikke turde at sætte den i vandet.
Hvad siger forsikringsmanden til at min motor også gik til, da den var ved at synke ? 
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

29-01-2010, 20:18
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
jeg burde jo have vidst at det griber om sig på en gammel amerikanerbåd
Det er hvad jeg kalder, ikke sur men rådden røv......
Så er den klar til nyt træ og når temperaturen tillader det noget fiber.
|
Har en underlig fornemmelse af deja-vu når jeg ser disse billeder, hvor pokker har jeg lige set noget lignende før..................?
Nåeh jo, mit eget projekt :-)
Jeg tror at der er en del agterspejl derude, som er lidt "svampede" men folk ikke selv er klar over det.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

29-01-2010, 21:13
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
jeg var også lidt spændt på at se træet i mit agterspejl da jeg skulle skifte maskine/drev. Det viste sig at det var lige som nyt, men det var også totalt pakket ind i fiber, selv i udskærringen. Det er et mørkt træsort der er brugt og det er så hård at jeg måtte ud at købe andre klinger til stiksaven. brugte nok 8-10 klinger på at save hullet. Båden er fra 1973 så det overraskede mig at se træ der så ud som nyt.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Sidst redigeret af goffy; 29-01-2010 kl. 21:34.
|

31-01-2010, 08:58
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

09-02-2010, 17:38
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Så er "ungernes"  styrestand kommet, mums... alt i poleret rustfri

__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

10-02-2010, 17:27
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
|
|
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
Skibsbyggeren.
Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
XPE 4950
|

10-02-2010, 19:47
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Citér:
Originally Posted by Skibsbyggeren.
|
Nej det er for at ungerne og konen kan lære at sejle med rat og Gas/gear   
Øhh. lyder det for søgt  
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,514
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, EdgardoBiawl |
|