Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Ældre både, vedligeholdelse og mekanik

Ældre både, vedligeholdelse og mekanik Vedligeholdelse af ældre både og deres mekanik

» Online brugere: 214
0 medlemmer og 214 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 22-05-2010, 22:39
bhvvs's Avatar
bhvvs bhvvs er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
Indlæg: 279
Billeder: 46
Citér:
Originally Posted by Strøyer Se indlæg
Hmm.
Det bliver så bare ikke lige nu
Jeg kunne ikke få ordentlig køling på maskinen, og det endte så desværre med Kølevæske i begge ventildæksler ???
Så sikkert to toppakninger.
Men der er fandeme også rendt vand ned ovenpå stemplerne så den står i hydrolock.
Så nu bliver der slået en streg... Der skal en NY i.
Så NYTDREV.DK Kom lige på banen med en ordentlig jydepris på en ny 5,7 MPI
Med ferskvandskøling.

Og jeg skal have den.... I GÅR !!!!!!
Det er sgu surt når det går sådan, håber du snart kommer på søen igen.
__________________
Saga 24 med en Bladt Diesel 21 HK dieselmotor, fast skrue aksel og ferskvandskølet med varmeveksler.
Koldt trykvand samt søtoilet
Gasblus
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3


Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
Reply With Quote
  #2  
Gammel 24-05-2010, 01:09
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Rolf.
Flot tilbud. men for mange penge.http://www.baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=11287
Hvad med et godt tilbud, uden ferskvandskøling ?
Og så oplysninger om , er der ledningsnet oa. med ??
Jeg kan ikke sende mails her fra båden, kun modtage, derfor denne vej..

Jan
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #3  
Gammel 25-05-2010, 19:25
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Så har jeg fundet to revner i styrbord manifold, de sidder lige over pakfladen imod topstykket, Dvs. at der kan komme saltvand ud.
mon ikke også så der er skade indeni manifolden dvs. imellem saltvand og udstødning med fare for at der løber saltvand ind i topstykket ?
Men nye manifolder og knæ skal der til.
Hvis jeg vælger at montere Mercruiser manifolder så får jeg jo et bedre flow af søvand da de har en bedre konstruktion ligesom de nye Volvo.
Evt. med et par 3" afstandsstykker til at skabe større distance til vandspejlet fra knæet.
Det kan selvfølgelig også gøres med volvo knæ.
men i begge tilfælde kan jeg ikke bruge mit bullhorn som afgang, så der skal etableres udstødning igennem siden.
jeg kunne også købe et sæt Volvo manifolder og knæ, magen til dem maskinen er født med, bruge mit bullhorn og mene at det jo skal virke.
Hvis der er nogle med gode ideer eller erfaringer med ovennævnte, så høre jeg gerne fra jer.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #4  
Gammel 26-05-2010, 17:09
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Citér:
Originally Posted by Strøyer Se indlæg
jeg kunne også købe et sæt Volvo manifolder og knæ, magen til dem maskinen er født med, bruge mit bullhorn og mene at det jo skal virke.
Det bliver løsningen, så må jeg tage den derfra.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #5  
Gammel 27-05-2010, 18:45
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Jan - jeg syntes ski du er noget uheldig.!!
Hvis det var mig så ville jeg ville prøve at holde den så original som muligt - præcis som du er inde på, med mindre du har behov for det forbedrede kølevandsflow?

Er der forskel i pris?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #6  
Gammel 27-05-2010, 21:22
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Ja der spiller ikke helt for tiden.
Jeg var lige ude og tage nogle mål idag, sur røv, den ligger lige på kanten af volvos spec. mht. højde over vandlinje, så det ender nok alligevel med direkte ud under badeplatformen, der vil de i værste tilfælde ligge med overkanten i vandoverfladen.
Og det er med samme fald fra knæ til agterspejl som vinklen på knæene.

Så med en klap på enden af udstødningerne burde det kunne gå.
Eller måske med lidt mindre fald og ud igennem siden lidt højere over vandspejlet.
Dem af jer der har udstødningerne ud igennem skroget, hvor meget fald har i på dem, er de forbundet med slange eller rør, jeg tænker på om slangen kan tåle varmen når først kølevandet løber i bunden af slangen.
Og hvor højt sidder toppen af jeres knæ over vandspejlet ?
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #7  
Gammel 18-06-2010, 07:42
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Så spiller maskinen

Løsningen blev et sæt Mercruiser manifolder og knæ med et sæt 3" risere for at skabe en større afstand ned til vandspejlet, Volvo bullhornet blev afkortet til lige under bøjningerne så det ender som et Mercruiser bullhorn.
Alle varer er selvfølgelig leveret af Nytdrev.dk
Propellerne (B7) viste sig at være for store, den kunne kun tage 3000 omdr. og gik der 13 knob Så der er et sæt B7 billigt til salg.
Så det er endt med et sæt C4 (rustfrie) så ender den på 4200 omdr. og 31 knob med 3 voksne og og en del Kg. værktøj ombord.
Men jeg er helt sikker på at den kan nå en lidt højere topfart i perfekt trim.
Så det passer nok meget fint.

MEN styretøjet...
Den er umulig at styre til styrbord ved høj fart, jeg forstår ikke at det kun er til den ene side da det jo er et duoprop drev.
Jeg må hellere se at få tilpasset min styrecylinder med servo fra det gamle drev, mm. at der er en af jer der har en Volvo styrecylinder til et DP290 drev til salg.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,021
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, RaegaTing
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:01.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden